Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 sep 2024, 06:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 jan 2014, 11:31 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Så jeg i krig med min m20 motor igen og ville ud måle kompressionen tænker hvad er den beste måde, eller der er vel kun en altså en væske i og måle hvor stort forbrændings kammeret er men bruger i bare vand? hvad tror/ ved i fungere bedst


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2014, 12:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Nick J (Turbo smeden) skrev:
Så jeg i krig med min m20 motor igen og ville ud måle kompressionen tænker hvad er den beste måde, eller der er vel kun en altså en væske i og måle hvor stort forbrændings kammeret er men bruger i bare vand? hvad tror/ ved i fungere bedst


Vand er nok ikke lige det bedste at komme ned i en motor ;-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2014, 13:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 apr 2012, 23:32
Indlæg: 396
Geografisk sted: Timring vest for Herning
Du tænker vel på at udmåle komp. Forhold, her plejer jeg at bruge bremsevæske eller lign. i en sprøjte, topstykke på hovdet i vatter og evt en plexiglas plade med et lille hul i.

_________________
D&D Racing


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2014, 14:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
kdrost skrev:
Du tænker vel på at udmåle komp. Forhold, her plejer jeg at bruge bremsevæske eller lign. i en sprøjte, topstykke på hovdet i vatter og evt en plexiglas plade med et lille hul i.


Jeg plejer også at udmåle toppen ved brug af et stykke plexiglas, med et lille hul. smører så lidt olie på topstykket, så pladen suger sig til topstykket.
Alt efter hvordan stemplerne er udformet så kan man også bruge den metode til udmåling af stemplerne.

Men det er jo både toppakning, topstykke, stempler og udregning af ccm der skal bruges for at lave det regnestykke.

Hvis motoren er samlet , så brug tynd motorolie, evt fortyndet med lidt dieselolie.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2014, 09:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Det var for at få den samlede komp forhold så jeg kan få lavet nogle nye stempler i det komp forhold jeg ønsker men har slet ikke tænkt på diesel ville jo have renset hele motoren after brug af vand men prøver engang og ser hvad jeg kommer frem til. tak for hjælpen :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team