Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2013, 21:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Chase skrev:
Ahhhh kan det nu også passe

Er det ikke lige meget om 1 bars ladetryk kommer fra en Cykelpumpe eller en køkkenblender , bare den kan holde 1 bars ladetryk under belastning !


Tryk er et udtryk for manglende evne til at flowe luft.

en narkomans sprøjte kan holde 1bar i utrolig lang tid, bare kanylen er lille nok.

En holset HX82 der lader 1bar er en helst anden sag.

Det handler ikke kun om at få tryk ind, men også om at få det ud igen. En lille turbo kan godt holde 1bar, men hvis der står 2,5bar i udstødningsmanifolden, så flower det hele håbløst. Som i prop.

Rigtig valgt turbo gør trykforholdet mere 1:1 eller bedre, og så går virkningsgraden dramatisk op.

1bar ladetryk siger absolut intet om ydelsen alene, men det er typisk det emnet går på på tanken.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2013, 21:48 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jun 2012, 00:19
Indlæg: 74
Henrik

Det er jo det flow jeg omtalte, jeg er klar over at man bare kan lave smalle indsugning studser eller blænde det halve hul af , og så få stor tryk, nu er det så det modsatte der sker

Hvordan får man lige pludselig 1 bars ladetryk til at yde 3 x den normale effekt ud af det , der skal da godt nok meget store slibeskiver til at kunne flow 50 % extra ved samme tryk ?

Ja jeg fatter det sku ik, men det er så også derfor jeg spørger

_________________
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2013, 22:22 
Offline

Tilmeldt: 31 aug 2012, 20:38
Indlæg: 4
Geografisk sted: vestjylland
chase. det du siger med cykel pumpen og en bar osv. vil jo svare til at sige at et kilo skumfiduser fylder lige så meget som et kilo bly. trykket betyder ikke så meget, en stor pumpe flytter mere luft end end mindre ved samme tryk.. mere luft mere benzin flere heste..

_________________
cherry n12 e15et,,


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2013, 22:53 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jun 2012, 00:19
Indlæg: 74
Blas

Jeg mener selfølgelig underforstået at det er lige meget hvor og hvad luften kommer fra , bare den kan opretholde 1 bars ladetryk, så er 1 bars ladetryk = 1 bars ladetryk

Husk nu vi taler ikke om varmeudvikling osv

_________________
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2013, 23:03 
Offline

Tilmeldt: 31 aug 2012, 20:38
Indlæg: 4
Geografisk sted: vestjylland
tror ikke jeg forstår dit spørgsmål. en bar er jo bare et tal for hvad tryk luften blir blir leveret ved, ikke hvor meget luft der blir leveret.. en to liters motor kan lave 2,3, eller 400 heste ved 1 bars tryk, afhængig af turbo str. du bruger.

_________________
cherry n12 e15et,,


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2013, 23:12 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jun 2012, 00:19
Indlæg: 74
Blas

Nu falder min verden sku sammen !

Hjælp mig en eller anden

_________________
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2013, 06:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Et eksempel fra cosworth verdenen.

En t3 turbo og 1,5 bar laver ca 280hk
T3/4 1,5bar ca 330hk
T4 ca 400

Alle ægte eksempler som er testet i danmark.

Alle motore er standard ud over dysser,mapsensor,nogle tændingsdele og program.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2013, 17:03 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jun 2012, 00:19
Indlæg: 74
Møffe

Det viser vel bare at en T3 er lig med en prop i udstødningen altså for lille udstødnings hus

Hvilken Cosword er der tale om

_________________
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2013, 17:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det viser at man ikke skal kigge så meget på tryk, men hvor meget det hele flower..

Har prøvet med mange forskellige turboer på en 4agte, der kan hk svinge meget.

Har kørt med Gt2560 på en 1,5L starlet, den lavede 50hk mindre end min nuværende med Gt3071 ved samme tryk

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2013, 17:20 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jun 2012, 00:19
Indlæg: 74
Tak for svar Finn

Hvad er det så der æder de 50 hk, det lyder altså mystisk at hvis man kan holde det samme tryk feks 1,5 bar ved 5000 rpm , at der så kommer 50 hk mere ud af ingenting, Turboen yder jo ingenting i sig selv, det er jo faktisk en bremse, den producere jo så en del luft = tryk som vi nyder at hælde ind i motoren, men det er så stadig samme mængde = liter i min ved de 5000 omd

_________________
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team