Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 sep 2013, 18:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg leder efter en nem måde på min budget ræser at få olien retur fra turboen.

Kan jeg lave et rør ned i en fitting der har erstattet bundproppen, eller er jeg nød til at få returen over olieniveauet?

Jeg har meget basale svejsefærdigheder, og mit bundkar er lavet af aluminimum, så jeg håber lidt på en erfaring eller to indenfor niveauet for olie-retur.


Rune

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2013, 19:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Hvad med at lave gevind i siden af bundkaret og montere en slange studs ? Eller evt bare med en omløber på bagsiden låst med stærk genvindsikring

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2013, 20:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Mads B (dk) skrev:
Hvad med at lave gevind i siden af bundkaret og montere en slange studs ? Eller evt bare med en omløber på bagsiden låst med stærk genvindsikring


Primært dovenskab, hvis jeg kunne bruge et eksisterende gevind, så jeg var fri for at pille bundkaret ned, men også fordi bundkaret på turbosiden ikke er så højt igen at jeg tror det er muligt at få fittingen særligt højt op i olieniveauet.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2013, 08:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
hvis du når der til, så er det jo en mulighed at lave et lille seperat #bundkar" til turboen.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2013, 08:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
hvis du når der til, så er det jo en mulighed at lave et lille seperat #bundkar" til turboen.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2013, 18:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Da jeg var hos Toyota, servicerede vi en Yaris T-sport med eftermonteret turbo.

Den havde den løsning du snakker om.

Den fejlede aldrig noget de år, vi servicerede den.

Så det kan ihvertfald godt køre.

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2013, 15:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Fandt lige et billede af den omtalte Yaris :-)

Billede

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2013, 21:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
På en vag 1.8 20vt der er olieretur nederst i bundkaret.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2013, 12:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Tak allesammen :)
Yarisen er lidt interessant pga det lange fladt liggende stykke rør, så det må jo være fyldt altid. Men hvad gør det, sålænge oliedrænet ved turboen aldrig er fyldt op :)

Har fået bmw'en startet op med monteringen, og den har nok sammenlagt kørt 20 minutter uden røg. Jeg ved bare ikke om jeg bør bore restrictoren lidt op, da turboen virker "træg", men nu er det så også en t3/t4 på en 1,6'er

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team