Årsag til stempel havari?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
steffenpoulsen
Medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 25 jun 2012, 21:31
Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm

Årsag til stempel havari?

#1 Indlæg af steffenpoulsen »

hvad er årsagen til dette stempel haveri,? har 6 stks som ser sådan her ud :damn: , Har de været for varme.? eller hvad tror i??


Billede


Billede
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#2 Indlæg af møffe »

Kompressions tryk eller banken.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

Ligner et diesel stempel ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#4 Indlæg af m power »

Fortæl lidt om opsætning samt ladetryk mm, så er det nok lidt nemmere at komme med indput
steffenpoulsen
Medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 25 jun 2012, 21:31
Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm

#5 Indlæg af steffenpoulsen »

K-FINN skrev:Ligner et diesel stempel ?



Det kommer fra en diesel motor.
steffenpoulsen
Medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 25 jun 2012, 21:31
Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm

#6 Indlæg af steffenpoulsen »

m power skrev:Fortæl lidt om opsætning samt ladetryk mm, så er det nok lidt nemmere at komme med indput




Det kommer fra en diesel motor, fra en traktortrækker. har kørt med ca 3 bars turbotryk,
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Nogle flere billeder vil hjælpe, særligt nogle close-ups.

Det ligner brækket ringland pga alt for voldsom trykstigning.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Massimo
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19 jun 2009, 12:09

#8 Indlæg af Massimo »

Har du målt din udstødningstemperatur?
steffenpoulsen
Medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 25 jun 2012, 21:31
Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm

#9 Indlæg af steffenpoulsen »

Massimo skrev:Har du målt din udstødningstemperatur?


Jep, den har maks været 820 grader
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

Det ligner en benzin motor der har banket, eller fra en dielsel motor, hvor en dyse har dryppet.

Men når det er alle 6 skal man nok kigge på om insprøjtningstid er rigtig, eller åbningstider er så lange, at der står en masse uforbrændt dielsel, som så selvantænder.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar