Vi skal have købt en flok af de biltema pumper. Strømforbruget kan give en indikation af hvor meget fut der er.Daigaard skrev:Henrik har du en anbefaling på en god pumpe? Som altid til en billig prisHenrikGM skrev:Fødepumperne er en centrifugalpumpe, dvs uden fast displacement.
Dine trykpumper er displacementspumper, dvs de fysisk spærer en mængde brændstof inde og flytter den.(Biltema)
M Power jeg har lige investeret i pumpe setup'et da jeg ikke havde nok i en pumpe. Så det bliver!!! For det har vist sig at virke godt
In-tank føde pumpe til 2 x 044 pumper
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Vi skal have købt en flok af de biltema pumper. Strømforbruget kan give en indikation af hvor meget fut der er.Daigaard skrev:Henrik har du en anbefaling på en god pumpe? Som altid til en billig prisHenrikGM skrev:Fødepumperne er en centrifugalpumpe, dvs uden fast displacement.
Dine trykpumper er displacementspumper, dvs de fysisk spærer en mængde brændstof inde og flytter den.(Biltema)
M Power jeg har lige investeret i pumpe setup'et da jeg ikke havde nok i en pumpe. Så det bliver!!! For det har vist sig at virke godt
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Der er et par problemer med det. Steffen vil jo kunne køre til Harzen i bilen, og alt for mange pumper i bilen giver både et strømproblem og et varmeproblem. Varm bensin er noget hø.m power skrev:1 stk pumpe kan nu sagtens levere det du skal bruge til din Volvo.
Men ja du har jo dine 2 stk pumper og hvis du fortsat vil køre med dem så kunne du jo feks montere sådan en walbro i tanken som så forbindes til en swirltank.
Det kan næsten ikke gå at fremstille den selv da de ikke koster ret mange basser på ebay
http://www.ebay.com/itm/ALLOY-FUEL-SWIR ... 0340383080?
Her er der lidt inspiration
pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item563a01c968
http://www.rx7club.com/3rd-generation-s ... nk-861608/
Den med at een pumpe kan levere nok. Ja, hvis det er den rigtige.
På et tidspunkt vokser Daigaard fra de dyser og skal bruge endnu mere fuel.
Steffen; vi skal have en snak om man ikke kan lave en snild løsning med den MS. Det var ikke umuligt at styre pumperne lidt mere intelligent.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Nogen ældre toyotaer har 2 trin på pumpen med en stor formodstand, så den under cruise kører 9-10v på pumpen (Ud fra hukommelsen).HenrikGM skrev: Steffen; vi skal have en snak om man ikke kan lave en snild løsning med den MS. Det var ikke umuligt at styre pumperne lidt mere intelligent.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Den opsætning kører en supra mkiv tt medRunesm skrev:Nogen ældre toyotaer har 2 trin på pumpen med en stor formodstand, så den under cruise kører 9-10v på pumpen (Ud fra hukommelsen).HenrikGM skrev: Steffen; vi skal have en snak om man ikke kan lave en snild løsning med den MS. Det var ikke umuligt at styre pumperne lidt mere intelligent.
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Er der noget jeg har misforstået eller ?HenrikGM skrev:Der er et par problemer med det. Steffen vil jo kunne køre til Harzen i bilen, og alt for mange pumper i bilen giver både et strømproblem og et varmeproblem. Varm bensin er noget hø.m power skrev:1 stk pumpe kan nu sagtens levere det du skal bruge til din Volvo.
Men ja du har jo dine 2 stk pumper og hvis du fortsat vil køre med dem så kunne du jo feks montere sådan en walbro i tanken som så forbindes til en swirltank.
Det kan næsten ikke gå at fremstille den selv da de ikke koster ret mange basser på ebay
http://www.ebay.com/itm/ALLOY-FUEL-SWIR ... 0340383080?
Her er der lidt inspiration
pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item563a01c968
http://www.rx7club.com/3rd-generation-s ... nk-861608/
Den med at een pumpe kan levere nok. Ja, hvis det er den rigtige.
På et tidspunkt vokser Daigaard fra de dyser og skal bruge endnu mere fuel.
Steffen; vi skal have en snak om man ikke kan lave en snild løsning med den MS. Det var ikke umuligt at styre pumperne lidt mere intelligent.
Han kører da med 3 pumper pt og det er opsætning med en swirltank jo også.
En 320 ltr pumpe i tanken skulle nu gerne kunne levere til de hk den motor kan holde til, så det var nok den bedste løsning.
Men da han gerne vil beholde de biltema pumper så er det jo ikke nemt.
-
Daigaard
- Mester Medlem
- Indlæg: 505
- Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
- Geografisk sted: Skjern
- Kontakt:
HenrikGM skrev:
Der er et par problemer med det. Steffen vil jo kunne køre til Harzen i bilen, og alt for mange pumper i bilen giver både et strømproblem og et varmeproblem. Varmt bensin er noget hø.
Tak Henrik
Men det burde vel ikke være verdens sværeste opgave at finde en ny intank pumpe. Alternativt så skal jeg "bare" have fundet en ny tilsvarrende original, da den jo har vist at det setup virker uden problemer.
Ved du om Drost også har pumpe i tanken, eller om han køre helt uden? For kunne det være en mulighed, bare at lader 044 suge det op af tanken.
Jeg mener at kunne huske at Drost sagde at hans tankpumper var i stykker, jeg ved også at han har skiftet armartur, sååååå har han pumpe eller ej.
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank

______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank

-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
044 er ikke en sugepumpe, så det er nok ikke den vej du skal gå.Daigaard skrev:HenrikGM skrev:
Der er et par problemer med det. Steffen vil jo kunne køre til Harzen i bilen, og alt for mange pumper i bilen giver både et strømproblem og et varmeproblem. Varmt bensin er noget hø.![]()
![]()
![]()
Tak Henrik
Men det burde vel ikke være verdens sværeste opgave at finde en ny intank pumpe. Alternativt så skal jeg "bare" have fundet en ny tilsvarrende original, da den jo har vist at det setup virker uden problemer.
Ved du om Drost også har pumpe i tanken, eller om han køre helt uden? For kunne det være en mulighed, bare at lader 044 suge det op af tanken.
Jeg mener at kunne huske at Drost sagde at hans tankpumper var i stykker, jeg ved også at han har skiftet armartur, sååååå har han pumpe eller ej.
Hvis din nuværende opsætning kører 100% så find da en ny original pumpe så er den skid da slået.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det er rimeligt nemt at tjekke. Lyt og kig på manometeret.
Jeg har i min volvo tid kun ejet eet tankarmatur med en fungerende fødepumpe.
Chancen er at den ikke virker. Jeg tænker faktisk at motoren nok kan køre på fødepumpen alene(nok til at starte)
Den med bare at lade en pumpe suge det op, det virker ikke optimalt pga kavitation.
Jeg har i min volvo tid kun ejet eet tankarmatur med en fungerende fødepumpe.
Chancen er at den ikke virker. Jeg tænker faktisk at motoren nok kan køre på fødepumpen alene(nok til at starte)
Den med bare at lade en pumpe suge det op, det virker ikke optimalt pga kavitation.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!