Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 sep 2013, 15:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Hej

Som overskriften siger, har jeg brug for lidt input til hvilken pumpe / pumpetype jeg skal vælge til at føde de primære pumper.

Jeg kører PT med std. VOLVO 240 Turbo fødepumpe i tanken, og 2 stk. Biltema 044 kopi pumper i parallel uden for tanken.

Jeg er gået igang med at lave et ny tank armatur, da studser og lednings gennemføringer her helt væk i det gamle (Underligt efter 30 år :roll: ).


En mulighed er at bibeholde den gamle pumpe, men den må være ved at være lidt slidt!!!

Hvad skal jeg være opmærksom på ved valg af pumpe (Skal sidde i tanken)?

Jeg tænker at et forkert pumpe valg kan føre til at den bliver en restrictor for de 2 stk. 044 pumper eller hvad? :grr:

Skal lige sige at pumpe nr. 2 først startes når jeg får ladetryk.

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2013, 16:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Har du ikke mulighed for at montere dine 044 pumper under bunden af bilen så du kan montere dem direkte på tanken ?

Ellers så ville sådan en fætter her være et godt bud til tanken
http://www.vems.dk/cart/dys_pumpe1.php


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2013, 16:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Ja du behøver jo faktisk ikke andet end den ene pumpe for at kunne levere nok fuel :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2013, 16:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Nå jeg fik lige læst det som at skulle lave en ny tank :-) men det var jo langt fra det du skulle ;-)

Jeg tror også at en walbro 255 kan klare tricket http://www.qualitec.dk/p/718/walbro-ben ... 342-500-hk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2013, 17:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Jeg syntes "bare" at have hørt at føde pumper virker efter et andet princip end højtryks pumperne???

044 pumperne sidder under tanken, men studsen sidder i toppen af tanken, så std. er bilen født med en pumpe i tanken der føder pumpen under tanken.

Walbro pumpen se ud til at "ville" klare jobbet alene, uden at have en højtrykspumpe foran.

Lige et par billeder for at specificere opgaven:

Det er dette armatur jeg vil have skiftet.
Billede

Disse pumper sidder under bilen:
Billede

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2013, 17:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Fødepumperne er en centrifugalpumpe, dvs uden fast displacement.

Dine trykpumper er displacementspumper, dvs de fysisk spærer en mængde brændstof inde og flytter den.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2013, 17:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Fødepumperne er en centrifugalpumpe, dvs uden fast displacement.

Dine trykpumper er displacementspumper, dvs de fysisk spærer en mængde brændstof inde og flytter den.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2013, 17:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Jeg har det sådan at jo flere pumper der sidder i systemet jo større er chancen for at man kan få et havari.
Vi har lavet 460hk med en inline walbro 255 og der var stadig mere benzin at tage af.
Så jeg ville nok montere en kraftig pumpe i tanken og så slippe af med alle de pumper.
Gerne med 8-10mm slanger, så du ikke får et tryktab over slangen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2013, 19:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
HenrikGM skrev:
Fødepumperne er en centrifugalpumpe, dvs uden fast displacement.

Dine trykpumper er displacementspumper, dvs de fysisk spærer en mængde brændstof inde og flytter den.


Henrik har du en anbefaling på en god pumpe? Som altid til en billig pris :D (Biltema)

M Power jeg har lige investeret i pumpe setup'et da jeg ikke havde nok i en pumpe. Så det bliver!!! For det har vist sig at virke godt :D

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2013, 11:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
1 stk pumpe kan nu sagtens levere det du skal bruge til din Volvo.

Men ja du har jo dine 2 stk pumper og hvis du fortsat vil køre med dem så kunne du jo feks montere sådan en walbro i tanken som så forbindes til en swirltank.

Det kan næsten ikke gå at fremstille den selv da de ikke koster ret mange basser på ebay
http://www.ebay.com/itm/ALLOY-FUEL-SWIR ... 0340383080?

Her er der lidt inspiration
pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item563a01c968
http://www.rx7club.com/3rd-generation-s ... nk-861608/


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team