Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 sep 2024, 10:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 sep 2013, 09:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 jul 2006, 19:38
Indlæg: 16
Har købt en Volvo 850 T5 med defekt turbo, efter jeg skiftede turboen overbooter den og lader 1,2 bar i stedet for 0,7.
Tryk- og vakuumslanger er skiftet da disse var ædt op af olie, har tjekket at wastegatearmen ikke sidder fast, prøvet med den gamle acuator til styring af wastegaten.
Det jeg selv er nået frem til er at det enten er ladetryksstyringsventilen, eller fordi jeg har skiftet vakumslangerne til 4 i stedet for de originale 5mm, hvilket jeg dog ikke ville mene har indvirkning på ladetrykket med kun flowet?!
Mvh. Martin


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 sep 2013, 09:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Er den chippet ?
Original turbo ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 sep 2013, 10:00 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 jul 2006, 19:38
Indlæg: 16
JA den er chippet meget lidt engang i 1999 (15 hk) og det er en original turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 sep 2013, 12:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kan du ikke pille ladetryks ventilen fra, og se hvordan den så opfører sig på wastegate styret ladetryk?
Det kan give en indikation om hvorvidt det er turbo hardware eller ladetryksventil/styring den er gal med...
/Daniel

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2013, 08:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Jeg døjede også med min t5er, løsningen blev en manuell bleed ventil og det virkede ganske fint.

Jeg har dog også oplevet en Kina turbo med for lille hul til wg hvilket gav samme problem, Dette blev klaret med en lynsliber.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team