Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 00:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2013, 23:46 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 maj 2013, 19:04
Indlæg: 22
Altså: Har fundet enkeltdelene men ikke en samlet tegning. Lige en spøjs en, læser mht statoren at alle statorers venstre arm er anti-clockwise og højre er clockwise, sidder samtidig med en tegning hvor man ser den forfra, der er det statorens højre arm der er anti-c, som passer med statoren. Det afhænger jo selvfølgelig af synspunktet man ser den fra, men ok alt er relativt det drejer sig om tolkning! :roll:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2013, 23:54 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 maj 2013, 19:04
Indlæg: 22
Split tegningen på Dino.dk er en hondamotor og er en go del anderledes er heller ikke en ørn til ingeniør tegninger.... pillefinger og brugsanvisningsmongol :)@@


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2013, 09:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Så not'en er ikke til svinghjulet, men til koblingen ? Hvorfor alverden mener du så den skulle have noget som helst med noget at gøre ?

Jeg tror du bliver nød til at tage nogen billeder så det nemmere når nu du selv laver navne til de forskellige ting ;-)

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2013, 23:21 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 maj 2013, 19:04
Indlæg: 22
Det er en PVL 105-458 ignitionscoil, analogt, så vidt jeg har forstået definerer den tændingstidspunktet via markeringen på rotoren og har ikke nogen egentlig forbindelse til motoren. Mener du der kommer slør i krumtappen og ja det er en Tillotson 304 hdl karburator, med ventiler og jeg har lige renset den godt og grundigt igennem igen for at være sikker på at den var ok. Er der nogen der ved om de gule streger på koblingsnavet skal stå på linie med a Woordruff key eller 180 ° modsat. Den står modsat, hvilket jeg forestillede mig var rigtigt, da jeg troede den indikerede indsugnings processen! Den har virkelig været drillesyg de sidste par dage, sindsopslidende, så tak fordi i gider :) Som sagt: giver ikke lige op.... Man over machine :reading:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2013, 09:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Roteren må sidde fast på krumtappen med en not eller woordruff key (er det ikke not på engelsk ?)

Hvis roteren har en dårlig not har du et forkert tænding tidpunkt

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2013, 14:00 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 maj 2013, 19:04
Indlæg: 22
ja ja fik styr på dyret igen, men så gik det galt igen.... :damn: Knækkede knasten på krumtaphuset, kan ikke finde ud af om man kan købe den separat, eller den hedder et nyt krumtaphus, den ku ikke holde til at være starter tilsyneladende, irriterende... Er der nogen der har et godt råd? den er knækket lige før koblingsskålen, der er stadigvæk en 3-4 gevind omgange tilbage, men slet ikke nok til at skrue den fast.... :lee:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2013, 14:49 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 maj 2013, 19:04
Indlæg: 22
Og hej Mads :) rotoren og noten til den fejler ikke noget. Det var svinghjulsnoten der var drejet over, hvilken sidder på den anden side af motoren. Men det er i orden, nu er det bare krumtaphuset :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2013, 14:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Er den med membran, drejeventil eller stempel styre indsugnings takt

Og du må gerne stadig tage billeder.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2013, 20:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 maj 2013, 19:04
Indlæg: 22
stempel styring via kanaler i cylinderen. godt nok belastende, tror det hedder en ny krumtap.... nå man behøver jo ikke at spise hver dag... Ha ha :oops:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2013, 20:53 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 maj 2013, 19:04
Indlæg: 22
Motoren er en Raket 85, I assume...:)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team