Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vorbasse
Jeg er lige ved at renovere min motor i min Mazda 929 fra 87. Og da det er lidt svært at finde reservedele til dem i EU. Har jeg bestilt et slippesæt i USA. Man kan godt få dem ved mazda, men de koster spisen af en jetjager. Det har vist sig at det slippesæt jeg har fået er til en motorkode nyere end min. Men den eneste forskel er at oliepumpen er drevet af krumptappen på den nye. Og min er drevet af en stang fra knasten. Så simmerringen til fronten af krumptappe er ikke den samme.

Så er mit spørgsmål. Da jeg kun mangler den ene simmerring. Kan man købe en universal på mål nogen steder?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Sagtens.. Prøv at google "rotary shaft seals" og dine mål

Alle der forhandler eks. SKF produkter burde kunne hjælpe, jeg ved at worm.dk forhandler disse og kan skaffe dem i alle tænklige størrelser.. :)

Titel:
Nyt Medlem

Hvorfor køber du ikke pakningsæt på ebay.uk det tog mig ca 5 min og finde pakningssæt til en 929 fra 83 til 87 så slipper du for al det bøvl med told og moms.

Hvis du kun mangler en pakdåse så skriv målene det kan være den passer fra en anden model
Det kan også være jeg har en liggende, ellers kan pakdåser købes ved Carsten Holm I Ringe på Fyn, men der løber du ind I gebyr hvis du kun køber 1 stk.

mvh.

Ib.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

subtimist skrev:
Hvorfor køber du ikke pakningsæt på ebay.uk det tog mig ca 5 min og finde pakningssæt til en 929 fra 83 til 87 så slipper du for al det bøvl med told og moms.

Hvis du kun mangler en pakdåse så skriv målene det kan være den passer fra en anden model
Det kan også være jeg har en liggende, ellers kan pakdåser købes ved Carsten Holm I Ringe på Fyn, men der løber du ind I gebyr hvis du kun køber 1 stk.

mvh.

Ib.

Tak for svarene.
Min mazda er en HC Model (Mk III) år 87-91 3,0 v6 Motorkode: JE01
Slippesætte kan man ikke få i EU uorg. Jeg har været hele ebay igennem inden jeg bestilte i usa. :)

Jeg har kigget lidt rundt på nettet og det ende med at jeg bestilte et par stykker (100 kr/stk) ved mazda. Da de havde dem på lager i tyskland. Regner med at ha dem mandag. Så jeg kan få samlet motoren og få bilen ud og trille igen. Med godt med tryk på. :lusket:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Timring vest for Herning
Hvis man bor i nærheden af Herning er et godt sted http://www.herningindustrilager.dk de har alt i pakdåser,o-ringe og bolte mv., glæder mig til at se den nye motor :D

Titel:
Nyt Medlem

Det var godt at hører du har løst problemet ellers næste gang du mangler motorstumper så prøv og dansk norsk teknik han tager en hel masse hjem fra Japan det kan være det er billigere.

er du ude at kører næste weekend? så kan det være vi ses kommer til Vorbasse på torsdag så hvis du ser en halvgammel fynbo der vifter med armene er det bare mig :lol: der er jo ikke så mange 929 så du er nem at kende.

mvh.

Ib.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kdrost skrev:
Hvis man bor i nærheden af Herning er et godt sted http://www.herningindustrilager.dk de har alt i pakdåser,o-ringe og bolte mv., glæder mig til at se den nye motor :D

Tak, for tippet. Det ser ud til de har meget godt. :D
Det bliver spændende at se hvad den yder. Den skulle skulle gerne et stykke over 1 bar. :lusket:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

subtimist skrev:
Det var godt at hører du har løst problemet ellers næste gang du mangler motorstumper så prøv og dansk norsk teknik han tager en hel masse hjem fra Japan det kan være det er billigere.

er du ude at kører næste weekend? så kan det være vi ses kommer til Vorbasse på torsdag så hvis du ser en halvgammel fynbo der vifter med armene er det bare mig :lol: der er jo ikke så mange 929 så du er nem at kende.

mvh.

Ib.

Jeg ved ikke om jeg bliver færdig næste uge. Mester har ferie, så jeg passer firmaet. Så Jeg tror ikke jeg kommer til at kede mig.
Fra torsdag er jeg at finde i øl-teltet til vorbasse-marked. så mazdaén kør ikke så meget næste weekend. 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time