Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 07:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Jeg kører kun dragracing, men syntes den kobling var nem at køre med, også i pitområde mv
nu er motorens NM ikke det eneste paramter jo, der er jo forskel på gadedæk og dragslicks, omend mine selvfølgelig var kolde da det gik galt,, måske har jeg også filet på koblingen, hvem ved, det var det første løb det år, og muligheden for tossefejl dermed stor :damn:

måske var det endda 3 gear, joe, nu jeg tænker nærmere over det, vi havde skiftet fra w58 til r154, hvilket jeg ikke tog in mente havde en anden gearing, og derfor skulle jeg have brugt 2 gear

det var en af de dage hvor alt gik i snot

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
KpBridge skrev:
Citat:
490nm skal være ligetil at få en kobling til. Op til 800Nm kan det løses med organiske koblinger, og op til 1000 med sinternav.

Fortæl gerne noget mere om det, jeg kører selv med helix 2 pladet og fuck den er en pain in the ass når man kører meget i by.
Det ville være som at vinde i lotto hvis jeg ku få en organisk tilbage.
Min motor laver 500nm

Du kan jo få organiske plader til den Helix, måske det kunne gøre den lidt mere samarbejds venlig i dagligdagen, ved ikke man endda kan få dem med fjedre i ?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Prøv at kigge på en kobling til en varevogn.. De plejer at ligge rundt de 240mm... Der kan du garanteret også finde noget på skrotten, så du kan se hvor god mulighed der er for at tilpasse, INDEN du køber :)

Bare en ide nu budgettet er stramt..

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:

Geografisk sted: Danmark
[quote="Captain Slow"][quote="KpBridge"][quote]490nm skal være ligetil at få en kobling til. Op til 800Nm kan det løses med organiske koblinger, og op til 1000 med sinternav.[/quote]

Fortæl gerne noget mere om det, jeg kører selv med helix 2 pladet og fuck den er en pain in the ass når man kører meget i by.
Det ville være som at vinde i lotto hvis jeg ku få en organisk tilbage.
Min motor laver 500nm[/quote]

Du kan jo få organiske plader til den Helix, måske det kunne gøre den lidt mere samarbejds venlig i dagligdagen, ved ikke man endda kan få dem med fjedre i ?[/quote]

Det skal jeg helt klart ha kigget lidt mere på, tak for Info. Det er ikke altid behageligt at ligge med 1000-1200 omdrejninger i kørsel i byen og bare smide koblingen for at den ikke skal ruske. Det kunne være rart med en kobling man kan file lidt, så man kan få en blødere igangsætning ved fx kø kørsel.

Titel:
Mester Medlem

Min 2 pladet fra OS GIKEN var super lækker til daglig brug, der var fjedere i nav, det blev helvede da jeg skiftede til HKS 3 pladet, uden fjedere

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

vis det er ef flat svinghjul, så kan jeg få lavet en koblings løsning som holder 600nm med organisk kobling, og 800nm med sinter metal. trykfoden er en sachs 707 og koster omkring 3000kr og bore huller og stifter i svinghjul koster 800kr. køre selv med det, og det virker fint :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time