Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 dec 2002, 00:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Er der nogle som der har erfaring med køling af intercooler hvor der blir sprøjtet vand på???

http://www.fiat-uno.com/Uno/EureAutos/E ... easL06.jpg

http://www.fiat-uno.com/Uno/EureAutos/E ... easL07.jpg

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 01:12 
Jep, er meget effektivt:-D


Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 01:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Hvordan skal man lave med styring af det? Med trykkontakt så når der kommer ladetryk, tænder anlægget eller en manuel kontakt, så man køle intercooleren ned før den får noget ladetryk?

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 03:29 
Vil styre med en tryk-kontakt, har ikke brug for vand når du bare kører stille og roligt, ellers lav begge dele, så kan du køle med vand lige fra starten i et race:-D


Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 08:07 
Så meget vand vil jeg ikke bruge, det vil højst sandsynligt stoppe luftflowet igennem intercooleren og vandet vil først forsvinden med varmen og så ryger fidusen.
Er det et orginalt system du har på billedet ?
mvh Lasse


Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 11:15 
jeg ville styre det med en termostat efter intercooleren
når ladeluften når en hvis temp skal det starte
eventtuelt kunne du sætte en tilskuds dyse før intercooleren det vil give et højre
delta T i cooleren

God fornøjelse
Mvh thomas


Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 19:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Att: lasse

Det er ikke et originalt system, jeg fandt det på en tysk website, det sidder på en svensk uno turbo.

Dette er websiten www.fiat-uno.com
klik på menuen: Fiat Uno
klik på menuen: Eure Autos
Klik på billede af den gule Uno
Kør ned til bunden af siden og klik på den sidste Uno og Vupti...

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 21:38 
er der nogle målinger på hvor meget systemet nedkøler luften mere end normalt ?

Det må da være svært at få indstillet en motorstyring, da der vil være forskel på den effekt systemet vil ha under forskellige ladetryk ved forskellige hastigheder

jeg er selv meget i tvivl om hvad løsning jeg skal bruge til mit igangværende projekt med en 2.3 liters bmw motor med K27 turbolader.


Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 23:22 
Sprøjt vandet ind i turboen i stedet den virker meget bedre her. Du får kølingen og den bedre fyldning og du skal heller ikke forstøve vandet lige så godt for et godt resultat.

Motorstyringer kompencerer for luftens temperatur, den har nemmelig stor betydning.

mvh Lasse


Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 23:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Den Uno Turbo jeg har fundet billederne af, er der også monteret vandindsprøjtning, et stk af texten der står om motoren:

Wasser/Methanol-Einspritzung mit einer Aquamist-Race-Pump (300 ml/Minute). Verhältnis 50/50 Wasser/Methanol-Mix.

Det står godt nok på tysk. Så vidt jeg kan læse mig til, sku det virke meget godt det med at sprøjte vand på intercooleren...

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 89 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team