Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Hej, står med en nissan med sr20det motor, monteret med en kina 2871 lader. Problemet er at den lader over en bar selv om jeg åbner den interne wastegate helt op manuelt. Har i dag Hevet hårtørren af, og konstateret at der er fri gennemgang i downpipe, og der ikke sidder noget pakning og spærer, samt at der internt i turboen også er det hul igennem der umddelbart skal være.

Jeg er ved at blive sindsyg, please hjælp mig inden mandens Datsun ender i havnen :( ALLE input modtages uanset hvor latterlige du evt mener det er, jeg er selv helt på blondine nivou over hvad satan fejlen kan være.

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Lyder til at være en klassiker.

Den interne WG åbner ikke nok, lysningen er for lille og øvrig udstødning flower for godt ifht.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Har checket at den åbner helt op, som sagt både ved at binde den op med ståltråd og efterfølgende kontroleret at den også i virkeligheden åbner fuldt ud, dvs over 90 grader.

Må lige prøve at måle lysningen i morgen, men sådan lige visuelt ser det fint ud. Ud fra lydnivouet vil jeg påstå at der er meget lidt modtryk i udstødningen..

skal lysningen ikke være meget for lille for at lade så voldsomt? der er umiddelbart ike nogen forsinkelse på ladetrykket (kan ikke huske ved hvad omdrejninger den kom, men det var fornuftigt tidligt) og den går helt over 1,3 bar hvor jeg slap, da jeg skal ha kørt den ind når problemet er rettet..

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

Det er et kendt problem på rx7eren hvis man giver dem en større udstødning at wastegaten ikke kan følge med.
Så plejer man at porte wastegaten 8)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

tog lige målene på wastegaten på vej i seng:

klappen er 32mm diameter, lysningen er 23mm i diameter, og "hullet" er 12mm dybt.

Løsningen må vel næsten blive at porte wastegaten, og se om det hjælper, og hvis det stadig er helt hen i skoven må der vel noget ekstern wastegate på i stedet :/

nogle erfaringer om hvor lidt "overlap" mellem klap og lysning jeg kan slippe afsted med?

og foreløbig tak for svarene :)

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Det er set før på KINA turbo'er at hullet bag WG klappen er for lille, og den derved ikke kan komme af med pusten..

Titel:
Mester Medlem

Det er set før på standard turbo'er at hullet er for lille, når der ændres på udstødning.
Bla toyota starlet og supra.

De gange vi har portet wg, har der været 1-1,5mm overlap

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ok, så er der noget vej tilbage at tage af.

Der er umuddelbart fint gennemgang selv om det er en kina turbo, var ellers også min første tanke at der var et kvalitets problem der, og grunden til at jeg hev den af for at checke.

Selv om det ikke rigtig gir mening i mit hoved at det kan gå SÅ meget galt, så er eneste naturlige forklaring jo at der ikke er flow nok over wg.

Ejeren kommer over senere med noget hks turbo han har liggende, og så kigger vi på dens wg og tager stiling til om jeg skal bruge hans penge på at prøve at porte wg op på kina turboen, bygge en eksterne 38mm på, eller bygge en ny downpipe og montere hks turboen i stedet (forudsat den har et noget bedre flow på wg)

Jeg skal nok holde trådan opdateret, hvis nu andre skulle gå hen og blive 10 år ældre :)

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Det er vel begrænset hvor meget det koster og lige tage en kuglesliber :-)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jeg har tidligere med fint resultat åbnet hullet op så der kun lige var lidt overlap på wg klappen.

Jeg har også været udsat for at wg ikke kunne åbne nok pga forkert udført flance..
At lokalisere det problem mens turboen var VARM + det faktum at der var meget lidt plads gav et par små forbrændinger.. (No big deal, det har vi prøvet før..)

MEN at der så står en "person" (lad os bare kande ham GM..) med et meget stort smil på læben og en temperatur pistol i hånden, som lige til information vil oplyse at den manifold jeg lige har brændt mig på 2-3 gange i træk er xxx grader varm.. :damn: :damn: :damn:

Det faktum øger slet ikke presset.. overhovedet.. ;)
Til sidst fik "Gm" dog medlidenhed med perlegrus mekanikeren og tryllede 2 kolde frem fra kartoffel kælderen..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time