Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2013, 00:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 maj 2013, 19:04
Indlæg: 22
Dino kart 399 med Dino/Dasu 125 cc 2-takts vandkølet motor. Målt fra statoren til tændingen og derfra til tændrørshætten, udslag prompte. tændrørshætten lever op til kravet om 5 Kohm. Shell Power fuel med Castrol 2-takts olie til karting. Dens gearing minder om variomatic, af det jeg kender :) den tager først fat når motoren starter, derfor lidt svært at løbe den igang:) Jeg kan først se en gnist når jeg går over min DeWalt's andet gear med røret på blokken, vil anslå 700-900 omdrejninger i minuttet, umuligt at opnå når røret er i med pågældende maskine. har nok hevet et par hundrede gange, i hvert fald, uden den bare sagde tøf-tøf, kun tøf... :hrmpf:


Senest rettet af out_of_order 04 maj 2013, 00:30, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2013, 00:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 maj 2013, 19:04
Indlæg: 22
tændingen er en PVL 458


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2013, 07:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Gammel bensin + gammelt tændrør?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2013, 06:19 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 maj 2013, 19:04
Indlæg: 22
Helt nyt tændrør, hel ny Benzin og helt ny Castrol 2 t-takts olie for karting :) plus helt nyt tændrør, karburatoren er helt ren. Den er klar til det hele undtagen at starte :hrmpf: prøvede med den store boremaskine, der er overbelastningssikring i den pågældende maskine, så den knurrede bare..... Prøver med en ældre maskine senere, har en gammel blå Bosch på ledning, men SDS borepatron, skulle blive ændret også senere :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2013, 07:28 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 maj 2013, 19:04
Indlæg: 22
Vi prøvede også at skubbe den igang igen og vi gav den virkelig en skalle, for at fjerne alt tvivl, uanset hvad og hvordan aktiveres kobllingsskålen aldrig på pågældende måde og den er forudsætningen for at køre hvor det er maskinen der bliver forpustet og hiver efter vejret.... :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2013, 10:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Kommer der overhoved noget benzin ind i motoren ??


Check at der kan komme atmosfærisk luft til svømmerhuset
(se efter at udluftningen heraf ikke er blokeret)
En blokeret udluftning vil nu ikke forhindre at motoren kan startes.


Har du prøvet at prime motoren ??

Fremgangsmåde:
Skru tændrøret ud og sæt det i tændrørsledningen placeret et
sted hvor den kan komme af med gnisten.

Få en til at hjælpe dig ved at holde hånden for
luftfilter kassen for a choke motoren, alternativt pilles kassen helt
af og der holdes for karburatoren.

Med den anden hånd presser medhjælperen speeder pedalen
i bund så gasspjældet er fuldt åbent.

Drej motoren rundt og observer en tåge af benzin der
kommer op af tændrørshullet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2013, 12:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
synes nu stadig at det er mærkeligt, at motoren skal have så mange rpm, før der kommer gnist=tændingsproblem.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2013, 20:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Kære venner hør nu her.
Der er jo så godt som ingen gnist, så det er næsten 100% sikker at det er statoren der er død.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2013, 22:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
m power skrev:
Kære venner hør nu her.
Der er jo så godt som ingen gnist, så det er næsten 100% sikker at det er statoren der er død.


Det er nok ganske rigtigt at det er et problem med det elektriske der er synderen, men at checke de andre åbenlyse almindelige "fejlkilder" skader ikke og at lære at "prime" sin kart er ikke noget dårlig ting.. husk på at en 2 takts kart jo bliver smurt via olien i benzinen og jeg har da set et par stykker der har rendt banen rundt hvor fejlen var manglende benzin (dengang hvor man som en rigtig mand startede sin kart på den rigtige måde med at løfte den bag i og rende et par meter hvorefter den ganske bestemt blev smidt i jorden )... ingen smørelse til en højt ydende 2 takts kart-motor er nok ikke noget den har godt af


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2013, 23:09 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
m power skrev:
Kære venner hør nu her.
Der er jo så godt som ingen gnist, så det er næsten 100% sikker at det er statoren der er død.


Enig her når jeg tænker tilbage på knallertdagene og man kiggede undrende ind i tændingsmodulet når skidtet ikke ville starte/tænde ordentligt...f.eks. kun gnistede ved løb i 2. gear. Hvis der ER gnist, så er den nævnte tingest "statoren" som mulig synder eller rust/irret poler/magneter - så kom sandpapiret frem. Eller ledninger som hang i sidste tråd eller havde set bedre dage. Her skiftede man det og så kunne man kickstarte med blød hud igen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team