Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 07:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel: Dino's out
Nyt Medlem

Dino 125 cc
Hjælper en af mine venner med at fikse hans go kart og jeg har en smule styr på motorer, har i hvert fald brugt en hel del timer og det plejer gerne at lykkedes, men denne her Dino er ikke lige sådan at bide skeer med. Den har ingen El-starter, kick starter eller håndstart, har prøvet at starte den med min DeWalt 18 v, men er ikke i stand til at frembringe nok energi til at lave en gnist, med mindre tændrøret er taget af og ligger på motorblokken og den får ca max hastighed i tredie gear, så når tændrøret sidder på sin plads ryger jeg ned på hoste stadie! :( Har prøvet lidt af hvert af gode råd fra hist og pist, skal lige tilføje den har heller ikke nogle gear, hvilket havde hjulpet en del. På youtube er der videoer hvor de kaster den ned og gir gas... niks! trækker en sele rundt om dækket og trækker.... niks! Prøver nok at smide en større boremaskine på og se om jeg kan holde den, hvis ikke lige måske jeg kan være så heldig at der er en der har den magiske løsning! Ville være kæmpe.... :) At løbe den igang ville svare til at løbe en scooter med variomatic igang, man sparer på benzinen og får ingen fartbøder :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

tændingen står forkert fordi noten til svinghjulet er gået halvvejs over. Kan være en af de tricky fejl...

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel: Dino's out
Nyt Medlem

Hej Henrik :) når du siger noten er gået halvt over, mener du som i kaput, eller skal den bare justeres efter skalaen på statoren og havde du en ide om hvordan jeg få dyret igang, mener en anden måde end boremaskinen, da den godt kan virke til at måske være en smule vovet hvis den pludselig tager fat, der er jo ikke rigtigt noget frigang i boremaskinen :)

Titel:
Mester Medlem

prøv at sætte et nyt tændrør i. nyt som i ubrugt, gerne en del varmere end det motoren kører race med. kan alle andre skubbe sådan en maskine igang... kan i nok også.
MVH søren

Titel:
Nyt Medlem

Hej Søren :) tændrøret som er et Ngk BE9EG er helt nyt og der kommer også gnist, men først ved rimeligt høje omdrejninger, kan ikke umiddelbart få den op på de tal med pågældende boremaskine, da jeg skal hjælpe den fra start bare for at få den til at komme med en reaktion. Og mht at skubbe den igang, den tager slet ikke fat de rigtige steder når man skubber den, der er det kun vandkølingen og fritløbet, altså kæden og tandhjulet, ikke koblingsskålen som man kunne ønske sig :) tror de andre som skubber dem igang måske har gear, eller et smart placeret håndtræk som på en af videoerne på youtube :)

Titel:
Mester Medlem

sæt et 5 eller 6 rør i.
er der noget i selv har bikset sammen? eller hvorfor er det ikke muligt at skubbe den igang?
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

Statoren er sikkert defekt.

statoren er en del der godt kan brænde af og er da også til at betale sig fra.
De fås i 90 og 94 mm, her er den i 94mm men de har den også i 90mm
http://webshop.dino.dk/motordele-61/tae ... 61171.html

Om det er et 8-9 eller 10 rør så skal den altså under alle omstændigheder kunne slå en gnist uden at den skal snurre rundt med mange omd.
Det er samme type tænding mine drenge kører med på deres 70ccm bane scootere med 20-25hk og der køres der med ngk br10es rør

Senest rettet af m power 03 maj 2013, 23:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
tændingen står forkert fordi noten til svinghjulet er gået halvvejs over. Kan være en af de tricky fejl...

Om tænding står forkert eller ej så skal den nu alligevel gniste 100% men bare ikke på det rigtige tidspunkt.
Så jeg er ret sikker på at der er en defekt i tænding

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
sæt et 5 eller 6 rør i.
er der noget i selv har bikset sammen? eller hvorfor er det ikke muligt at skubbe den igang?
MVH søren

Et 5 eller 6 rør Jov Jov selv en standart 2takt scooter kører med et 9 eller 10 rør ;-)
Det er jo 2takt der snakkes om ;-)

Titel:
Mester Medlem

ja det kan den da! bare ikke så længe. dvs ikke så snart den IKKE bliver kørt varm i første forsøg. har lige prøvet det i en ret pumpet snescooter. den satte ud på den ene cylinder, for der efter at slukke helt. prøvede at bytte tændrørene (2 cylindre) fra sidde til side. problemet fulgte med røret. ved nærmere eftersyn, var røret der gav problemerne et nummer koldere end det der kørte ok. der var fin gnist i fri luft. det kan naturligvis også være selve tændingen der er def.
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time