Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 nov 2024, 10:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 apr 2013, 17:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Når jeg engang er færdig med og lege med min 16v turbomotor, så har jeg et lille nyt projekt jeg vil igang med:)


Har brugt en del tid på og læse lidt om den automatgearkasse som sidder på den volvo 960 med 204hk, og har læst mig frem til at det skulle være den sammen som sidder på en toyota supra tt, nogen der kan bekræfte det? den har selvfølgelig et andet koblingshus, men ellers skulle de være ens :)

Men den ville jo sikkert ikke kunne finde ud af om skifte ordentligt vis man monterede turbo på den b6304f motor, og kunne man gøre noget ved det?

Sidst vil jeg spøge hvad sådan en gearkasse kan holde til, vis det altså er den samme?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2013, 20:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Tanken er god nok. Volvoen har ikke samme antal plader i koblingen siger nogen.
Men det er en AW341. Problemet kan være at finde en gearkasse som er i fin stand, da der jo ikke ligefre at solgt bunker af dem. Måske supra versionen er nemmere at finde.

Koblingshuset er mig bekendt løst.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2013, 20:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
så burde man kunne bytte rundt på på gearkasserne, vis der forskel på kobligerne :wink:

Køre de gearkasser med nogen form for styrboks?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2013, 20:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Supra TT kassen holder fint til gadekørsel med 500-550 hk, det er varmen der dræber dem, så ekstra olikøling er god ide.

Ellers kan du få den opgraderet, så er der flere der har lukket over 750hk igennem.

Der er styreboks på en supra, ved ikke om der er på Volvo, men den kan man undvære.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2013, 20:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
sådan en opgradering koster vel en bondegård? :shock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2013, 20:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Hej

Kenneth, HGM og jeg gik på et tidspunkt og legede med tanken om at bygge sådan en gearkasse i Volvo'en.

Som jeg husker at have fået det forklaret, skulle der være 3 elektriske ventiler på gearkassen.

1 stk. Der bestemmer hvor hurtigt den skifter.
2 stk. Der bestemmer hvilket gear den er i.

Tanken var at skrotte den oprindelige styrring, og lave en lille microprocessor styrring, der kunne styre ventilerne.

Så skulle der bygges et sæt paddles = 1. styk manuel styrret automatgearkasse.

Evt. et program til Race, hvor skifte tiderne bliv minimeret, og gearkassen automatisk skiftede ved et forudbestemt omdrejningstal.

Men indtil videre heder det M90 for mit vedkommende; når den ikke kan mere så, må jeg se om denne plan bliver fundet frem igen.

Henrik: Jeg er ikke sikker på at din nummer angivelse af gearkassen er korrekt. Hvis du ser hvad der står i Wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_t ... 30-41LE.29

/Steffen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2013, 20:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Der er styreboks på volvoen også, og der kan man ikke undvære den mig bekendt. Finn har du mere info om det med at undvære styreboksen?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2013, 21:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg mindes at kammerat snakkede om, det man kunne selv aktivere det skifte med meget simpel elektronik, prøver lige høre ham, eller du kender ham også henrik, så du kan lige selv spørge ham. :tooth:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2013, 21:36 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
Jeg lavede selv nogle elektroniske styreenheder til AW340/41 for nogle år siden, baseret på en lille plc, det virkede fornuftigt, dog med lidt begynder setbacks.

Det er der såmænd ikke den store kunst i, men hvis jeg skulle gøre det i dag, vil jeg helt klart bruge en Arduino, evt med noget rpm input osv.

Men MS2 har da så vidt jeg ved denne funktion også?

Helt simpelt, kan det gøres med en 4 trins omskifter og nogle dioder.

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2013, 05:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Hvad med Gpio Megashift + MS3 eller en gammel MS2+ alternativ firmware fra
www.msextra.com/doc/trans/index.html
www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=123&t=30663

Begge controllere er dog tiltænkt en anden gearkasse familie, men med lidt kreativitet kan de vel bruges som et udgangspunkt

xxxxxx edit xxxxx
jeg så lige et af de sidste indlæg fra det ene af de 2 links ovenfor... quote:

"devojet » Wed Mar 27, 2013 2:58 pm
I finally got my hot rod regisered 3 weeks ago
running the trans code on a GPIO controlling an
A340E Toyota gearbox. It works great...."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team