Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 apr 2025, 16:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 mar 2013, 16:17 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2006, 19:31
Indlæg: 31
Geografisk sted: Mors
Jeg er begyndt lidt og gå og hygge mig med min gamle manta.

Projekt har været lagt lidt på hylden pga. hus og små børn..

Men nu er den gravet frem igen.
Begyndt og bruge penge og tid på at ind købe stumper til den.

Jeg begynder i iår med at bygge værksted så jeg har et varmt sted og stå med det.

Bilen er en ganske alm Manta B cc GT. Født med en 1.8S motor med karburatore.
Selve karossen er rigtig god stand, med hensyn til rust og den er ikke over skruet..

Men den der lamme 1.8 liter motor ved jeg helt med.

Første plan var at ligge en 1.8 eller 2.0 Ecotec syne/betale afgift, derefter renuvering af motor med originale dele og afvejet. skarp knast og 45mm spjældhuse.

Men var ved at regne lidt på det, dette vil hurtig rende løbs med hensyn til budgetet.

Så kom ide'en.

Kunne man lave en øko motor ud af den 1.8s motor. gerne med omkring de +100hk (har 90hk standart) og en god moment.

Hvad ville opskiften så være.

Samt må man bygge sprøjte på en kaburatore bil fra 1985

_________________
Mvh Manta CC

Voldsom manta cc projekt.
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36834


Senest rettet af manta cc 27 mar 2013, 21:17, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2013, 23:39 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2004, 19:56
Indlæg: 15
Du kan godt ligge en anden motor i, som ligger inden for max +20% hk uden at skulle betale afgift , men du må ikke tune på den motor du udskifter med. Så skal du betale afgift.
X18XE og X20XEV (1.8 eller 2.0 Ecotec ) har over 20% flere hk, dvs. du skal betale afgift af ombygningen.

Du kan ligge en C16SE motor i, så har du 100 HK.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2013, 09:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
tilgengæld kan det være afgiften er overskuelig.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2013, 14:11 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2006, 19:31
Indlæg: 31
Geografisk sted: Mors
Afgiften ligger imellem 5 og 15.000kr

Synes det er mange penge.

Men hvad får man mest ud af.

Har en c20seh på lager også.

Stort set lige til at smide i.

_________________
Mvh Manta CC

Voldsom manta cc projekt.
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36834


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2013, 14:17 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2006, 19:31
Indlæg: 31
Geografisk sted: Mors
kunne jo også smide en 100hk diesels i :? :? :?

_________________
Mvh Manta CC

Voldsom manta cc projekt.
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36834


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2013, 18:34 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2003, 20:27
Indlæg: 82
HenrikGM skrev:
tilgengæld kan det være afgiften er overskuelig.


Hmm overskueligt,, jeg gav 20 for en kadett B fra 70 og generalt er det begyndt at koste lidt mere end tidligere, bla pga brændstoftillæg.

Svensson


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2013, 19:48 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2006, 19:31
Indlæg: 31
Geografisk sted: Mors
Jep afgiften begynder at gå den forkerte vej..

Så vi må jo tænke lidt andre veje...

_________________
Mvh Manta CC

Voldsom manta cc projekt.
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36834


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2013, 00:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Jeg vil nok giver http://westspeed.dk/ et kald han har vist maget styr på de gammel ople han kan måske svare dig på hvad der best kan betaler sig udfra hvad du går efter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2013, 20:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2006, 19:31
Indlæg: 31
Geografisk sted: Mors
Jamen jeg kan gå flere veje.

Evt en karosseri med en bedre årgang. Så der hedder CIH Kompresser.

Jeg holder alle kort åben.
Samt ikke lagt mig fast på noget endnu.

_________________
Mvh Manta CC

Voldsom manta cc projekt.
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36834


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2013, 17:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
Hvad med at ombygge din nuværende motor til en 20ne eller seh? motornummeret bibeholdes, og toppene skal man være ret godt inde i opel for at se forskel på.. på med et sæt webere (eller spjælde) og det hele kan semi lovligt skrives i papirerne...

Alternativt acceptere de 200cc mindre, og bygge seh toppen over på din 1800 (bedre kanaler)

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team