Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 nov 2024, 22:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2013, 19:39 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Der er faktisk fyr på bilen, så måske jeg skulle begynde, at bruge det :)
I første omgang bliver den sænket 40 mm., får monteret lidt smallere dæk med lidt større rullediameter, lidt højere dæktryk, og så om bag en lastbil på motorvejen. Så må jeg i første omgang se, hvad det giver.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2013, 15:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
VRT skrev:
Der er faktisk fyr på bilen, så måske jeg skulle begynde, at bruge det :)
I første omgang bliver den sænket 40 mm., får monteret lidt smallere dæk med lidt større rullediameter, lidt højere dæktryk, og så om bag en lastbil på motorvejen. Så må jeg i første omgang se, hvad det giver.


Kan du lave afdækningsplader under bunden?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2013, 17:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Runesm skrev:
VRT skrev:
Der er faktisk fyr på bilen, så måske jeg skulle begynde, at bruge det :)
I første omgang bliver den sænket 40 mm., får monteret lidt smallere dæk med lidt større rullediameter, lidt højere dæktryk, og så om bag en lastbil på motorvejen. Så må jeg i første omgang se, hvad det giver.


Kan du lave afdækningsplader under bunden?

Hvad materiale laves de i? Der sidder jo fra fabrikken en der dækker fra forkofanger til efter forbroen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2013, 14:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
VRT skrev:
Runesm skrev:
VRT skrev:
Der er faktisk fyr på bilen, så måske jeg skulle begynde, at bruge det :)
I første omgang bliver den sænket 40 mm., får monteret lidt smallere dæk med lidt større rullediameter, lidt højere dæktryk, og så om bag en lastbil på motorvejen. Så må jeg i første omgang se, hvad det giver.


Kan du lave afdækningsplader under bunden?

Hvad materiale laves de i? Der sidder jo fra fabrikken en der dækker fra forkofanger til efter forbroen


de kan vel lavers i alu


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2013, 14:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
VRT skrev:
Runesm skrev:
VRT skrev:
Der er faktisk fyr på bilen, så måske jeg skulle begynde, at bruge det :)
I første omgang bliver den sænket 40 mm., får monteret lidt smallere dæk med lidt større rullediameter, lidt højere dæktryk, og så om bag en lastbil på motorvejen. Så må jeg i første omgang se, hvad det giver.


Kan du lave afdækningsplader under bunden?

Hvad materiale laves de i? Der sidder jo fra fabrikken en der dækker fra forkofanger til efter forbroen


de kan vel lavers i alu


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2013, 16:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
VRT skrev:
Runesm skrev:
VRT skrev:
Der er faktisk fyr på bilen, så måske jeg skulle begynde, at bruge det :)
I første omgang bliver den sænket 40 mm., får monteret lidt smallere dæk med lidt større rullediameter, lidt højere dæktryk, og så om bag en lastbil på motorvejen. Så må jeg i første omgang se, hvad det giver.


Kan du lave afdækningsplader under bunden?

Hvad materiale laves de i? Der sidder jo fra fabrikken en der dækker fra forkofanger til efter forbroen


Ja, alu er vel et fint materiale.

Men jo glattere i bunden, jo bedre, så en helt plan bund er nok sagen.

Måske også luftindtag i fronten burde skænkes en tanke, hvordan køling af motoren kan omdesignes med luftflow ind/ud af motorrummet?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2013, 00:19 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Hvis du sænker bilen og lægger en plade under, opnår du kun højt vakuum under bil en og det koster energi.
Det er godt hvis du vil køre stærkt i sving, men ikke hvis du vil køre effektivt.

Pladen i sig selv er en god ide, og reducere turbulens. du skal bare holde den originale højde, så du undgår ground effect. alt hvad der hedder skørter, splitter, diffuser skal du også skille dig af med.

Formen på en bil, vil altid lave vakuum, og løfte bil op, det koster også energi, så måske lidt drastisk, men en tagsænkning burde også hjælpe.

Men ellers, så bare husk formlen for energi.. jo hurtigere du vil køre, jo mere aerodynamisk korrekt skal bilen være udformet, for minimere drag.

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2013, 08:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Uden at skulle bygge bilen helt om.

Start med smallere dæk, 175-195 er okay,og vil stadig kunne stoppe bilen.

Højere dæktryk hjælper en del, jeg køre 2,8bar i mine 175/65-14 og de holder ca 100000km

Netop i rullemodstand er der meget at hente.

Din hastighed har rigtig meget at sige, min køre (sommer kørsel) 25km/l ved 90km/t ( gps siger 86km/t) smutter jeg ned til 80 så er 31,2 km/t muligt hvis jeg er rimelig påpasselig med ikke at bruge bremse ved forankørende,og køre i frigear hen mod byer, så hastigheden ved byskiltet passer med 50km/t

Jeg har en AP800 fartpilot på min fiesta, den kan indstilles i hvor hårdt den skal acc. Den står så den nemt kan følge trafikken, men ved at træde på pedalen kan den acc lidt hårdere.

Nu køre vi også ofte bykørsel i 5gear. Den kan nemt trække fra ca 40km/t med 2 voksende i og den tager 2000-2100omdr ved 90km/t

Men det er jo bare at prøve at indstille din motor til at køre mager,

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team