Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 mar 2013, 22:08 
Offline

Tilmeldt: 07 jun 2012, 21:51
Indlæg: 5
Hej vi har lidt problemer med vores drifter. Vi har sat en 1.6mm toppakning i, stor ic, t3/t4 turbo, 38mm wg, større benzinpumpe, justerbar benzintryks regulator. Vi har lavet tricket med at snyde luftmasse måleren med at køre en smule luft udenom, og smidt alt vakkum over højre skulder så det eneste vi bruger er til benzintryks regulatoren. Men vi kan simpelthen ikke få den til at gå ordenligt. hvis vi stiller benzintrykket på regulatoren til ca 3,8-4 bar så lyder den rigtig godt når den bare står stille og får lidt gas, men lige så snart man prøver det på vejen så går den forfærdeligt, og sprutter og skyder som om den ikke får nok benzin, og hvis vi prøver og skrue op så så begynder den at gå endnu værre og kan slet ikke tage gas, og uret på regulatoren, svinger helt vildt imellem 2 og 7 bars tryk bare i tomgang. Hvad kan der være galt? Kunne det evt være noget med vores benzinsystem?
Og så snakkede vi ellers om og prøve det med lexus afm og 550 dyser, og så sætte org pumpe og regulator på igen men ville det evt kunne virke?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2013, 01:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det der med at snyde luftmassemåleren... har måske snydt lidt?
prøv lige at udeluk den mulighed, som det første.
benzintryksregulatoren lyder nu også til at opføre sig mistænkeligt. prøv den standard igen.
alt vakum over skulderen... hm.... man kunne godt forestille sig et par ting der kunne have brug for et vakumsignal. sådan noget som mapsensor!
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2013, 07:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
lqs skrev:
det der med at snyde luftmassemåleren... har måske snydt lidt?
prøv lige at udeluk den mulighed, som det første.
benzintryksregulatoren lyder nu også til at opføre sig mistænkeligt. prøv den standard igen.
alt vakum over skulderen... hm.... man kunne godt forestille sig et par ting der kunne have brug for et vakumsignal. sådan noget som mapsensor!
MVH søren


Hmm hvis der sidder en luftmassemåler, så sidder der vel ikke også en mapsensor.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2013, 07:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Det lyder helt galt med det benzintryk, jeg ville nok lige få kigget det efter.
Hvor har i taget vacum/tryk til regulatoren fra ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2013, 12:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvis ikke der sidder en mapsensor, gad vide hvordan tændingskurven så bliver bestemt?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2013, 14:43 
Offline

Tilmeldt: 07 jun 2012, 21:51
Indlæg: 5
Det med vakkum er noget dennis supra visby har gjort, alt det vakkum var faktisk til egr og den var aligevel taget fra :D og vakkum til regulatoren er taget ved den ene af de 2 studser der sidder ved gasspjældet på manifolden. Men den svinger stadig sådan selv om man tager vakkum fra


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team