Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2013, 18:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvorfor er det at en cometic ikke holder på en BMW, har også set at folk siger det ikke holder på en Volvo.

Hvad er det der gør det, hænger det sammen med at folk går væk fra strækbolte ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2013, 19:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
K-FINN skrev:
Hvorfor er det at en cometic ikke holder på en BMW, har også set at folk siger det ikke holder på en Volvo.

Hvad er det der gør det, hænger det sammen med at folk går væk fra strækbolte ?


Topstykket løfter sig/giver efter mellem boltene, det kan så afhjælpes lidt ved at man svejser de store vandkanaler op og så borer et lille hul som svarer til det der er i blokken.
Når topstykket løfter sig det mindste så blæser komp/forbrænding det tynde tørpakning væk som der er på en cometic og der er nu en lækage.
Når man adskiller blokken kan man dårligt se at der er en lækage/skade i pakningen.
Det problem havde jeg ikke mere efter at der var monteret en standart pakning sammen med arp bolte.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2013, 19:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
m power skrev:
K-FINN skrev:
Hvorfor er det at en cometic ikke holder på en BMW, har også set at folk siger det ikke holder på en Volvo.

Hvad er det der gør det, hænger det sammen med at folk går væk fra strækbolte ?


Topstykket løfter sig/giver efter mellem boltene, det kan så afhjælpes lidt ved at man svejser de store vandkanaler op og så borer et lille hul som svarer til det der er i blokken.
Når topstykket løfter sig det mindste så blæser komp/forbrænding det tynde tørpakning væk som der er på en cometic og der er nu en lækage.
Når man adskiller blokken kan man dårligt se at der er en lækage/skade i pakningen.
Det problem havde jeg ikke mere efter at der var monteret en standart pakning sammen med arp bolte.


Var det med stræk eller stål bolte

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2013, 20:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
K-FINN skrev:
m power skrev:
K-FINN skrev:
Hvorfor er det at en cometic ikke holder på en BMW, har også set at folk siger det ikke holder på en Volvo.

Hvad er det der gør det, hænger det sammen med at folk går væk fra strækbolte ?


Topstykket løfter sig/giver efter mellem boltene, det kan så afhjælpes lidt ved at man svejser de store vandkanaler op og så borer et lille hul som svarer til det der er i blokken.
Når topstykket løfter sig det mindste så blæser komp/forbrænding det tynde tørpakning væk som der er på en cometic og der er nu en lækage.
Når man adskiller blokken kan man dårligt se at der er en lækage/skade i pakningen.
Det problem havde jeg ikke mere efter at der var monteret en standart pakning sammen med arp bolte.


Var det med stræk eller stål bolte


ARP bolte
Jeg tror at det går helt galt hvis man bruger standart strækbolte.
M20 topstykker er ikke en særlig stærk konstruktion og derfor er der rigtig mange der har prøvet alt muligt for at komme det til livs.
Man kan få et uoriginalt topstykke, dem er der mere gods i og de holder også bedre til trykladning.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2013, 15:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nogen der har prøvet med orginal strækbolte.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2013, 10:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Ja til at starte med kørte jeg med helt std og det klarede den fint det var med 0,5 bar men efter kort tid kløede det i fingerne :twisted: og den fik 0,7 bar og der sluttede den fest så men så fik jeg planende toppen af for at få en god paknings flade og så en ny pakning samt ARP og nu køre den 1 bar lige så fint :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2013, 20:36 
Offline

Tilmeldt: 18 jan 2011, 22:07
Indlæg: 3
Nick J (Rwd Tuners) skrev:
Ja nu har jeg jo fået skruet den sammen der er snak om her og jeg køre med std toppakning og ARP bolte det klare fint 1bar, nu siger du at du køre med højt tryk hvad er det? :)


jeg køre med 1,4 bar tryk men den er også kørt ind med en wolf 3d motorstyring

_________________
bmw e30 turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2013, 21:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
K-FINN skrev:
Nogen der har prøvet med orginal strækbolte.


Det er nemlig også problemet på cosworth, mls pakninger og arp er ikke den bedste kombi.

Men arp og gr.a. pakninge eller stræk gr.a bolte og mls virker fint.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2013, 05:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvorfor mon det er sådan

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team