Slavteren skrev:
det ligger nok uden for budgettet, men der skulle eksistere et 8 portet top til dem der er homolegeret til motorsport.
Har du set prisen på de 8 portede toppe? Der kan man dælme få meget benzin for de penge..
Slavteren skrev:
Ud over det er der noget 16v bmw mc top der passer på blokken,
Passer på blokken, det er vist en af de helt store tilsnigelser. Den kan komme til at passe på blokken vil jeg nærmere sige..
Min egen 77'er 998'er kører med følgende opsætning:
Stage1 kit (alu indsugningsmanifold, LCB udstødningsmanifold, 1.75" RC 40 udstødning, åbent filter samt anden fjeder og nål i karburatoren). 5x10" magnesium fælge.
Den har en fejl med karburatoren som gør det den ikke kan justeres til at gå magert nok, så den går _rigeligt_ fedt og ofte svømmer karburatoren over på den. Den går lige knap 17km/l..
Her inden sæsonen går igang igen får den følgende opgradering:
Portet 1098ccm topstykke (12g202). Kompression hæves til 9.5:1
CooperS 998 udstødningsmanifold
1.75" centerudstødning
To karburatorer, HS2'ere med åbne filtre, eller et filter placeret bag fronten. Begge bliver "portet" med afslibning og tilføjelse af lidt epoxy.
6x10 Minilight alufælge
Jeg har en forventning om dels mere power i den, men også bedre økonomi. Specielt fordi den nuværende karburator har en fejl.
8 ports toppe, 16v toppe mv. er _voldsomt_ dyrt at lave..