Montering af dyser ved spjældhuse

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Fox
Nyt Medlem
Geografisk sted: syd-vestjylland

Montering af dyser ved spjældhuse

#1 Indlæg af Fox »

Hej.
Jeg er igang med bygge spjældhuse på og lave manifolde til dem.
Men er kommet lidt i tvivl om dysens placering.
Har aldrig rodet i spjældhuse før :wink:
De gange jeg lavet plenum manifolde har jeg altid placeret dysen helt nede ved toppen så de sprøjter så pænt som muligt ind mod ventilen.
Men i de her spjældhuse er der dyse huller i, og på mine manifolde bliver rørene 120-150mm lange. Jeg synes umiddelbart det er lang vej.?

Man kunne jo nemt vende spjældhuset på hovdet og lukke dysehullet til, og så montere dysen nede ved toppen.
Slavteren
Mester Medlem
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#2 Indlæg af Slavteren »

sådan helt grundlæggende sidder dysserne så tæt på ventilen som muligt for en mere præcis kontrol over blandingen aka forurening. Kommer de længere ud i indsugningen er der både mere tid til at nedbryde benzin partiklerne for en mere effektiv gas, og teoretisk trækker fordampningen noget varme ud af luften. Kommer de helt ud i tragten spiller det også en rolle at dråberne rammer gasspjældet for endnu finere forstøvning ;)
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
Fox
Nyt Medlem
Geografisk sted: syd-vestjylland

#3 Indlæg af Fox »

Slavteren skrev:sådan helt grundlæggende sidder dysserne så tæt på ventilen som muligt for en mere præcis kontrol over blandingen aka forurening. Kommer de længere ud i indsugningen er der både mere tid til at nedbryde benzin partiklerne for en mere effektiv gas, og teoretisk trækker fordampningen noget varme ud af luften. Kommer de helt ud i tragten spiller det også en rolle at dråberne rammer gasspjældet for endnu finere forstøvning ;)

Jamen så lyder jo bare lige til igen :wink:
Besvar