Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jan 2013, 20:59 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jun 2010, 17:03
Indlæg: 32
Geografisk sted: syd-vestjylland
Hej.
Jeg er igang med bygge spjældhuse på og lave manifolde til dem.
Men er kommet lidt i tvivl om dysens placering.
Har aldrig rodet i spjældhuse før :wink:
De gange jeg lavet plenum manifolde har jeg altid placeret dysen helt nede ved toppen så de sprøjter så pænt som muligt ind mod ventilen.
Men i de her spjældhuse er der dyse huller i, og på mine manifolde bliver rørene 120-150mm lange. Jeg synes umiddelbart det er lang vej.?

Man kunne jo nemt vende spjældhuset på hovdet og lukke dysehullet til, og så montere dysen nede ved toppen.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2013, 21:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
sådan helt grundlæggende sidder dysserne så tæt på ventilen som muligt for en mere præcis kontrol over blandingen aka forurening. Kommer de længere ud i indsugningen er der både mere tid til at nedbryde benzin partiklerne for en mere effektiv gas, og teoretisk trækker fordampningen noget varme ud af luften. Kommer de helt ud i tragten spiller det også en rolle at dråberne rammer gasspjældet for endnu finere forstøvning ;)

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jan 2013, 12:35 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jun 2010, 17:03
Indlæg: 32
Geografisk sted: syd-vestjylland
Slavteren skrev:
sådan helt grundlæggende sidder dysserne så tæt på ventilen som muligt for en mere præcis kontrol over blandingen aka forurening. Kommer de længere ud i indsugningen er der både mere tid til at nedbryde benzin partiklerne for en mere effektiv gas, og teoretisk trækker fordampningen noget varme ud af luften. Kommer de helt ud i tragten spiller det også en rolle at dråberne rammer gasspjældet for endnu finere forstøvning ;)


Jamen så lyder jo bare lige til igen :wink:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team