Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 08:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 dec 2012, 21:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2006, 19:17
Indlæg: 147
Geografisk sted: Hårup v/Silkeborg
Hej

Er ved at lave en 5 cyl gammel audi om fra k-jet. Har dyser og "adaptorene" , så elektriske dyser passer i hullerne i manifolden.

Det jeg mangler er dysebroen. Det er en 10v (med ind/ud i samme side) så det passer fra en VW T4 2,5. Ved ikke om der er en audi hvor der sidder en 5 benet med elektriske dyser... any help?

Vh Jesper K


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2012, 21:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Vis du ikke finder en dyse bro har jeg en alu stang som der kan bruges til dyse bro du skal bare selv bore huller til dyse og skære gevind i enderne for at montere benzin slanger


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2012, 22:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2006, 19:17
Indlæg: 147
Geografisk sted: Hårup v/Silkeborg
Vil jeg huske, men håber på en original bro, både for at "spare" en regulator samt for at det ikke skriger "ombygget" :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2012, 22:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Der er ikke dysebro på de gamle 10V audimotorer, idet benzinslanger fra CIS regulatoren går direkte ned i de trykudløste dyser. Altså ikke elektrisk aktiveret. Jeg startede med at bygge min Urquattro om til et system (034 Motorsport) med moderne dyser og elektrisk aktivering.
Den benyttede så en dysebro en tid - og ja den har jeg stadig og til salg.
Den er alu og har de 5 huller placeret rigtigt (de sidder anderledes end på en 20V) men jeg er ikke lige i nærheden af mit lager.
Der skal skæres gevind i den ene ende, da den var problemer med et gevind, og den er så lukket med en alu svejsning (og ikke genmonteret gr skift til 20V)

http://www.034motorsport.com/fuel-injec ... p-216.html

Ikke helt denne, da min er plan på een side og halvrund/oval og rillet på anden side. Hullerne passer til standarddyser.

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2012, 22:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2006, 19:17
Indlæg: 147
Geografisk sted: Hårup v/Silkeborg
claus: på en vw transporter 2.5 benzin 10v sidder elektriske dyser, som i hvert fald deler indsugningspakning med k-jet motoren, så jeg tror dysebroen fra denne kan bruges...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2012, 23:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
JesperKonge skrev:
claus: på en vw transporter 2.5 benzin 10v sidder elektriske dyser, som i hvert fald deler indsugningspakning med k-jet motoren, så jeg tror dysebroen fra denne kan bruges...

OK lyder så sandsynligt. Dyserne er ikke jævnt fordelt med samme afstand som på 20V. En ny pæn bro er sikket temmelig småsort/snavset efter et års tid - og så ser alt jo originalt ud :)
Jeg kunne nok få den fundet frem, hvis du ikke finder den rigtige.

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team