Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 10:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 91 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Næste
Forfatter besked
En camaro til 20000-32000kr i forsikring hmmm!!! Hvor gammel er den gut? 18 år?
Vil også lige indskyde en ting: Hvor hæftig en bil/biler har du haft før?
Tror mig, jeg kender typen der har haft en golf gti som kommer over i en bil med 300hk = bang smadret. Ved godt at mange siger bla bla den kan jeg sagtens styrer, men nu har jeg haft både en Mustang (391 hk) og en corvette (340 hk), når man lukker op for sluserne så sker der TING OG SAGER og det er ikke for børn eller nybegyndere. Nå men når det er sagt så kan jeg følge dem som siger en 1997-1998 camaro, den bil kører skide godt og ikke mindst: Den kan holde til de kræfter. Kan ikke se det fede i at smide 350hk og en formue i en 1.8 turbo audi motor, tror sku at der inden for 100.000km sker et bang eller noget. Men der er jo også Subaru´en som nogen nævnte, den er jeg selv forelsket i og arbejder ihærdigt på at få min kærste til at falde for den bil så vi kan få en, det er en billig hurtig bil med 4x4.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Imprezaen fra dhb
http://www.cca-tuning.dk/galleri-filer/ ... m#RANGE!A1

Junior Medlem

Prøv at se på www.dba.dk der er en nice cossie til salg!

Ellers findes der en Porsche 911 Turbo med over 500 hk (0-100 under 4 sek) til salg i Jylland. Pris 300.000 kr. uden afgift. Men den kan du nok ikke få forsikret! ;-)

jeg glæder mig da til at hører hvilken af disse topklasse biler du vælger der må da blive noget at se på til næste powerpage træf.. http://www.stopstart.fsnet.co.uk/smilie/burnout.gif

Nikolaj: Jeg har ikke selv haft en bil med 300+hk endnu, men jeg tror ikke det bliver det store problem med at køre en med de heste, har haft bil i 9 år skadefri
og er superelite bilist i tryg, og der ville en kaske på en camaro koste 13.000kr om året, har også ringet rundt til andre nogen vil ikke ha mig med den slags bil før jeg bliver 35år, topdanmark er oppe på 23.000kr om året så det passer meget godt med de priser jeg nævnte før, men hvis du kender en forsikring der er billig til de slags biler må du da sige til :)
Jeg vælger nok også at købe en honda civic type R den skulle ha muligheder :)
men la os nu se ikke noget sikkert endnu.

Ok må lige ha nogle svar fra nogen der kender til camaro z28, jeg har set nogle stykker til salg til ok priser, hvilken model er bedst 97 eller 98?
hvor holdbare er de? har ikke lyst til at købe en bil der skal på værksted hele tiden, har hørt at det er en der skal skrues meget på og da jeg ikke selv kan lave det store har det ikke lydt som det bedste valg.

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Motorene holder da fint de skal jo ikke pines til smertegrænsen som en honda. Hvis den er manuel har den en t56 gearkasse som kan holde til 450 ft/lbs men flere har kørt med kompressor uden problemer trods højere moment det er være med bagtøjet. Den automatiske 4L60e gearkasse virker også fint men skal forbedres ved større tuning. På www.z28.com står der at 93-97 har LT1 motor og 98- har Ls1 som corvetterne men neddroslet med anden knast og indsug. Husk at 97 er vægtafgift og 98- efter benzinforbrug. Det er ikke nødvendigt at røre en 98 motor for at køre under 13 sek på 1/4 mile den skal bare have en 4.1 gearing istedet for 3.42 og et sæt nitto dragradials. 4.1 gearing virker fint sammen med 0.5 6 gear ca 1700 omdr ved 100.

Se tunede z28 her http://www.rapidmotorsports.com/project ... er_z28.cfm hvor der blandt andet er en 7 liters ls1.www.zracer.com/camaro
Imprezaen vil dog være klart bedre som helårs bil men de opgraderinger der skal til bare for at nå 13.3 som camaroen er svinedyre og bilerne koster ca det samme i indkøb. Og så er det jo også muligt at blive medlem af en rigtig bilklub med camaroen hvor der kan være billig hjælp at hente.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du siger at Camaroen koster 13.000,- om året og det synes du er dyrt???

Jeg kan på ingen måde forstå at du hellere vil køre rundt i en Honda Civic end en Camaro... Men jeg holder nu stadig på at jeg ville købe en Supra twinturbo, mener de har 330 HK standard, men er dog ikke sikker... Den er da på alle måder federe end en civic. Det samme med Camaroen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Imprezaen der er et link til længere oppe ville også være et godt valg... Jeg synes den står pisse godt... Gad vide hvad afgiften er?

Det kan godt være at civicen er fed, men det er stadig en civic. Og jeg mener slet ik den kan måle sig med de andre biler der er blevet nævnt... Det er i hvertfald ikke noget folk vil gå på røven over.

Bjarki: Den eneste grund jeg tænker på civic er det er en hurtig bil fra starten som man kan få råd til i nypris og camaro er da klart en fed bil men jeg er sku bange for der skal skrues for meget på sådan en fætter, den er nok heller ikke helt billig i reserve dele med mindre man selv ved hvordan man fixer det der er galt, med hondaen ved man hvad man går ind til med hensyn på reparetioner osv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 91 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time