Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jul 2025, 14:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2012, 20:58 
Offline

Tilmeldt: 01 feb 2012, 19:01
Indlæg: 3
Hej Alle

Lige et indspark til tvivlen om udganghastighederne i Esbjerg.

Det er os som har taget tid til deres arrangementer.

Når vi sætter vores anlæg op tester vi altid om udganghastigheder passer før vi starter.

Måden vi gøre det på, at at køre over målstregen med en jævn fart f. eks 80 km/t. Vi bruger en GPS i bilen til at sammenligne med hvad vores anlæg viser. Og det blev også påpeget under racet at hastighederne virkede for høje, og i en af pauserne blev denne test lavet igen. Og fejlmagien var 1 km/t på begge baner, hvilket er acceptabelt efter vores mening.

Mvh.

Michael Schuster Overgaard
RaceDays.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2012, 22:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hey!
Jeg tror ikke nødvendigvis det er hastigheden der sættes spørgsmålstegn ved, det kunne lige så godt være afstanden der er kørt...?
/Daniel

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2012, 00:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Saab-Daniel skrev:
Hey!
Jeg tror ikke nødvendigvis det er hastigheden der sættes spørgsmålstegn ved, det kunne lige så godt være afstanden der er kørt...?
/Daniel


Enig.
Måske vi kan få bekræftet hvad distancen reelt var?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2012, 04:36 
Offline

Tilmeldt: 01 feb 2012, 19:01
Indlæg: 3
Start og mål er aftegnet på selve vejen. Så målene er faste fra gang til gang.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2012, 07:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
MSO skrev:
Start og mål er aftegnet på selve vejen. Så målene er faste fra gang til gang.


Ok, hvor mange m er det så?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2012, 17:23 
Offline

Tilmeldt: 01 feb 2012, 19:01
Indlæg: 3
201 meter.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2012, 08:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg kan se i udskriften at der er flere biler der konsekvent har en højere trapspeed i Esbjerg end andre steder, og når distancen ikke er længere end de 201m gætter jeg på en målefejl ifbm opsætningen af trapspeed.
Samme for høje hastighed er også tilstede ifht bilernes eget speedometer, Iphone, Gtech, osv.
Måske en god ide at tjekke den GPS kalibrering i laver ifbm næste løb, idet hvis den samme procentvise fejl havde sneget sig ind i tiderne havde i kørt under breakout på flere køretøjer.


Start nummer 99 kører faktisk 226,08km/t to gange, og konsekvent over 200, bla 200,88
Start nummer 14 kører 1 træk på 198km/t, og de resterende 6 træk kører han alle gange præcist 200,88km/t over stregen.

En sjov betragtning ifbm trapspeed, opløsningen er omkring 2km/t.
Konklusionen bunder i at der er en masse hastigheder der ser sådan ud:

150,84
152,64
154,44
156,24
158,4
160,2

Men ikke en eneste imellem disse. Trenden fortsætter så vidt jeg kan se på alle hastigheder.

Kan du beskrive hvordan hastighedsmålingen er foretaget?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2012, 15:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Det er godt nok nogle voldsomme udgangs hastigheder,

vi kørte 6,6 sekunder på Mosten med 176 km over stregen på 201 m,

vil da vove at påstå at vi er hurtigere end de fleste der biler der stiller op i Esbjerg, ved godt at hvis vi kørte langsommere, ville udgangs hastigheden være højere, pga. længere tid at accelerere i, men 226 km/t det er faktisk lidt over vores udgangshastighed på DHB og 402 m i år, med 10 sekunders tider.

for mig virker det meget forkert med de hastigheder ?

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team