Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 10:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 91 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 dec 2002, 21:47 
Har lige læst Vmax, er der nogen der ved hvor hurtig den seat er fra 0-100?

For dem der ikke har læst den er der blevet lavet det her:
Chiptuning med maks 1.4 bar.
Større K04 turbolader og udstødnings manifold fra audi TT 225hk
optimeret og flowet.
total ændret og større rørføring fra luftfilter og frem til indsugnings manifolden, optimeret brændstoftilførsel med bensindyser fra auti TT 225hk.
Entech intercooler/blow-off ventil, bosh racing tændrør og king dragon luftfilter.
total effekt 280hk og 460 Nm.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 01 jan 2003, 09:20 
det kan da være lige meget,det bedste og billigste at tune på er amerikanske motorer
der er et utal af stumper til ingen penge 700-800 hk klares i et snuptag,køb en corvette med en 454 motor og tun den for 100k og ferrari ser den kun bagfraB:-O B-] Brian


Top
  
 
Indlæg: 01 jan 2003, 13:06 
Kun et problem med corvette, de koster for meget med mindre man køber en fra 70erne
og det er ikke lige det jeg har lyst til :)


Top
  
 
Indlæg: 01 jan 2003, 13:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Du har lige skrevet du ville bruge 300000-50000 så kan du sagtens finde en vette med 350 tpi motor fra 80 erne og montere et ati kompressor kit det behøver jo ikke være en zr1. Og alderen betyder jo ikke det store når karossen er i fiber. Der bliver garanteret mange omkostninger til vedligeholdese for seat/audien når den er tunet så meget + du får ikke en daddel for den når den skal sælges. Feks en 98 camaro med 305 hk går 0-100 standard. Med dobbelt 2.5" udstødning headders luftindtag som en 330 hk firehawk og chiptuning 0-100 4.7 og 13.4 på 1.4 mile. De 330 hk vil iøvrigt være efter gearkassen da de måler netto hk i usa. Med lidt gas 12.5 og du har stadig ikke rørt ved bilens holdbarhed og du kan cruise med ca 1600 omdr ved 100 i 6 gear. Da det lyder som om du ikke skruer selv og du ikke har nogen garage skal du nok vælge en bil der er nem at vedligeholde. Hvis du skal have en honda så vælg en integra civicen er et støjende bæst. Er du IT mand? siden du vælge audi/seat B-]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2003, 15:02 
Jeg er IT mand og jeg roder ikke meget med biler selv betaler mig mest fra der heh
Grunden til jeg tænker på audi/seat er at jeg har hørt der er mange gode kits til en 1.8T motor og man kan få den med 4x4 som er bedst til tuning, og når man tænker på jala's audi a3 med fwd skulle en med samme motor+4x4 være rigtig god til tuning i mine øjne.
Og seat leon 1.8T 4x4 kan man få fra ny til 300.000 og hvis man så laver den tuning jeg har beskrevet fra Vmax kommer den til at koste det samme som en ny civic type R.

Omkring honde civic ville jeg nok vælge type R fra for integra civicen da type R er bedre i overall performance og er fra starten 0-100 på 6.8 uden hjælp af turbo så hvis man smed en turbo i sådan en ville den nok også sparke godt der ud af selv om det er en fwd.

Har da også tænkt på camaro Z28 men de fleste til salg er jo fra 97 og den for først den gode motor i 1998, og give 200.000 for en bil fra 97+20.000kr i kasko om året er en del og hvad jeg har hørt er den en man skal kunne rode lidt med selv ellers bliver den for dyr i værksteds regninger :)


Top
  
 
Indlæg: 01 jan 2003, 16:07 
Du tror da ikke at det er billigt at få skruet i en toptunet seat,tro om igen,motoren skal du have special folk til og aut.værksteder tager jo kun 500 kr i timen,skrappe tuningsfolk det firedobbelte,min bedste forslag er en bil med et godt udgangspunkt,f.eks camaro og så at tune derefter,så kan du altid gøre en meget hurtig bil meget meget hurtig,integra r fra honda er uudholdelig efter 100 km på motorvej,seat en fin bil men dyr at tune på til de hk du gerne vil have,camaroen har næsten de hk du efter lyser,det er en neddroslet version af corvette motoren(345 hk)
og der kan den komme op for få penge,så er det 0-100 på cirka 5.5 og 280 kmt
blot min mening
Brian


Top
  
 
Indlæg: 01 jan 2003, 16:39 
Jeg kan da godt se hvad du mener med camaro men man skal heller ikke glemme at den koster 1700-2000kr om måneden i kasko + vægtafgift. og tuning af seat er måske dyrt men for at komme ned på under de 6sec koster det omkring 50.000kr så den ville komme til at koste 350.000kr total og det er da ikke så galt igen for en ny bil med 4x4 og 280hk.

Nu er der nok ikke så mange der kender til tuning af den nye civic type R i danmark men jeg tror nu nok den ville kunne komme til at sparke røv med lidt tuning,
så valget mellem de 2 biler seat og civic er svært.


Top
  
 
Indlæg: 01 jan 2003, 18:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Der er en ting du glemmer hvor længe tror du en mager vw/honda gearkasse holder til så mange hk. Her er 3 98 z28 med 305 hk til salg + 1 300 hk firebird formula til under 260000 kr http://www.smallblock.dk/ under biler til salg. Så de er da noget nemmere at finde end en audi s3 hvilket er den eneste der har rigtigt 4 hjulstræk og ikke det der 4 motion halløj. Tro ikke en audi/seat er billigere i forsikring så snart de hører den har turbo og kan det synes hvis det er tunet yderligere???. Hurtige tyske biler bliver tit stjålet fordi delene passer på andre biler så regn ikke med at parkere den på gaden. Regn med 100000 til opgraderinger af hele bilen hvis det ikke er en ægte s3. Vortech + ati sælger 277-300 hk kompressor kit til honda civic 99-01 for 4000$ = ca 64000 kr igennem forhandler i dk uden tuv godkendelse. Desuden vil det først være fra 3 gear og opefter den vil blive hurtigere. Glem prestigen med at bilen er ny og køb en god brugt med få kilometer så er der råd til det sjove + mindre værditab hvis du fortryder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2003, 18:51 
kan kun give Jens ret,pengene til tuning får du ikke igen ved salg,køb hellere en der er sjov fra startB-] og tun den så hvis det ikke er nok,men prøv da hondaen,det er en fed bil,men den skal satme have nogle klø,men holder brugt prisen bedre en seat
seat er en "familie"bil kan blive hurtig,hondaen er hurtig,seaten skal tunes,honda er hurtig uden tuning,jeg ville ikke købe en seat,jeg ville tage honda
Brian


Top
  
 
Indlæg: 01 jan 2003, 19:09 
Hvorfor køber du egenlig ikke jalals a3,den er til salg,mener det er hos fl auto i ishøj 270000 kr efter sigende,det er jo den du sammenligner med,så køb den
Brian


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 91 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team