Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 08:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 91 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste
Forfatter besked
Hvilken ny bil ville være god at tune?
har tænkt på en honda civic type r da den har nogle gode bremser fra starten m.m
men en audi 1.8T kan tunes helt ned til 0-100 på 3.5-4.0 men 410 heste..
er der nogen der har gode forslag???

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Hvem pokker har dog bildt dig ind at en Audi A?/tt eller whatever,med 410hk kan køre 0-100 på 3,5-4,0 sek ?...De må da have drukket af natpotten...Ikke engang en rs4/porsche GT2 kan køre så stærkt...

Nå det var bare lidt galle.. :-))

Jeg ville nu ikke satse alt for meget på en type R, den er ret hådt pumpet fra fabrikken, jeg ville nok satse på noget med en lidt større motor, evt. noget med en 6 eller 8 cyl. men det kommer selvfølgelig an på hvad man vil ha´... der er nok ikke noget endegyldigt svar på dit spørgsmål....
Mit valg ville nok være noget M3, med turbo, eller Viper med twinturbo..1000hk+ :-P
Men det forudsætter selvfølgelig at man har KASSEN :´-(

Den audi jeg omtaler er den der også har vundet dfb i 2002
den skulle også ha kørt race med mange biler så som porsche, Ferrari osv.
på dfb dagen hvor den vandt.

og jo jeg ville hellere en gerne købe en viper men den koster alt for meget.
det skal bare være en "normal" gadebil til omkring 300-500.000

du snakker om den blå A3 ik? den har vist omkring 350 Hk, har jeg hørt. jeg har selv en A4 1.8T, og jeg fik ca 50 Hk ved at chip tune den :-D

Prøv at tjekke denne side: http://www.audituning.com/

Den omtalte audi A3 kører IKKE 0-100 på under 4 sek. Den er godt nok hurtig, men ikke så hurtig...

hvis den har det 350 hk som man siger så køre den nok omkring 5,5 sek ikke hurtiger, man skal også være opmærksom på om det er en 2W eller 4W. jeg satser på på 5,5...

Jo det er den blå a3, jeg var ude hos en forhandler som har den til salg
det er der jeg har fået det meste info fra, men en forhandler er normalt ikke
100% ærlig :)

Jeg syntes bare det er svært at finde ud af hvilken ny bil man skal købe
som også kan tunes en del, efter jeg hørte om den audi lød det til at være
en god mulighed, jeg kender ikke noget til tuning "ennu" som man må jo prøve
at spørge rundt omkring, så kom bare med forslag :)

Junior Medlem

Den dueblå audi der var med til DFB 2002 og vandt af en eller anden mærkelig grund. Nok noget med positiv særbehandling af.... skal vi sige "ikke"-danskere.

Bilen er godt nok en 1,8T og ejer havde også oplyst at bilen havde 410 hk til DFB. Hvilket du også tydeligt kan høre ikke er seriøst. Jeg var selv tilstede til DHB og DFB og den var ikke ude at køre med nogen biler der af hvad jeg har set.

Ejeren af bilen har iøvrigt fået bilen konfiskeret af politiet pga mistanke om "overtuning". I den forbindelse er det så kommet frem at bilen ikke havde/har mere en 240 hk. Hvilket i min verden betyder mere end bare lige en chiptuning.

Ingen forhjulstrukken bil kommer nogensinde ned på de 0-100 tider som der omtales.

2much har fat i det rigtige...

Den spand har flot lak og kabine, men de få gange han ville trække på striben var jeg på ingem måde imponeret.. 4 sek til 100 med forhjulstræk er ikke ret realistisk, selv ikke med spær.

Der ud over så har han vist ikke lavet noget på den selv, men betalt sig fra det hele. Så kan man spekulerer om hvilken bamk der gider låne ham de 500.000 eller har de sat støtten op på det sidste.. :)

Det var forresten ham der havde den PUG med NOZ for nogle år siden...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 91 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time