Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 08:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 sep 2012, 20:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nogen der ved hvem der kan skaffe Switser/BorgWarner turboer i DK?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2012, 01:08 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Scanturbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2012, 08:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Cylinder Service i Viborg

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2012, 19:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Esbjerg cylinder service http://www.ecs-itop.dk/

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2012, 16:03 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hmm...Ingen af nævnte ved noget om laderne, udover at de kan bestille en hjem hvis jeg har turbonummeret. Arh, det kan vist gøres bedre.

Så jeg omformulerer lige spørgsmålet: Nogen der kender nogen i DK der udover at kunne sælge turboen, også ved hvilke hjuldiametre og husstørrelser der er tilgængelige?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2012, 23:42 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
hvad skal du bruge i diametre og hus?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2012, 07:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
JakobM skrev:
hvad skal du bruge i diametre og hus?


Feks Holset hx35 heromkring:

Inducer kompressor 55mm
Inducer turbine 57mm
Udstødningshus #8 single entry.
6bladet kompressorhjul.

Men jeg leder efter options til samme lader, således at jeg ikke skal håndbygge alt hvis noget skal ændres lidt.

Dvs 7bladet kompressorhjul.
Udstødningshus #9,#11 og #12 splitentry.
Alternative diametre på kompressorhjulet, osv.

Alternativt en S200 baseret lader i samme størrelse, med samme options.

Målet er at få i pose og sæk, dvs. meget tidligt spool der kan kontrolleres via motorstyringen(boostcontrolleren) samt fylde effekt på i toppen.

Tanken er at have mindst 0,3bar v.2500rpm(optimalt 0,8) og flow nok til at nærme sig 500hk på en 2,3liters motor. Kort sagt vil jeg have flad momentkurve på mindst 3500rpm, helst bredere endnu.

Kompressormap klart at foretrække, PR ender omkring 3,2-3,5, så der skal vi ikke være ude af mappet, eller have et tøset aksialleje.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2012, 15:51 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Mener du ikke Exducer turbine 57mm? Ellers bliver hjulet noget klein på udgangen


Senest rettet af JPP 21 sep 2012, 20:30, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2012, 20:29 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 mar 2009, 19:17
Indlæg: 32
danish pullingparts eller he auto burde ku hjælpe dig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2012, 23:53 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
HenrikGM skrev:
JakobM skrev:
hvad skal du bruge i diametre og hus?


Feks Holset hx35 heromkring:

Inducer kompressor 55mm
Inducer turbine 57mm
Udstødningshus #8 single entry.
6bladet kompressorhjul.

Men jeg leder efter options til samme lader, således at jeg ikke skal håndbygge alt hvis noget skal ændres lidt.

Dvs 7bladet kompressorhjul.
Udstødningshus #9,#11 og #12 splitentry.
Alternative diametre på kompressorhjulet, osv.

Alternativt en S200 baseret lader i samme størrelse, med samme options.

Målet er at få i pose og sæk, dvs. meget tidligt spool der kan kontrolleres via motorstyringen(boostcontrolleren) samt fylde effekt på i toppen.

Tanken er at have mindst 0,3bar v.2500rpm(optimalt 0,8) og flow nok til at nærme sig 500hk på en 2,3liters motor. Kort sagt vil jeg have flad momentkurve på mindst 3500rpm, helst bredere endnu.

Kompressormap klart at foretrække, PR ender omkring 3,2-3,5, så der skal vi ikke være ude af mappet, eller have et tøset aksialleje.


Hvis det er mål/produkt frem for mærke du går efter så er her et par forslag ud fra det du leder efter

MPR5449, MPR5459 - http://powerforum.dk/viewtopic.php?p=174067#174067
Compressor Wheel: 54x77mm
Compressor Wheel Type: 7/7 blades
Compressor Wheel Materials: BILLET Forged Aluminum
Compressor Housing Area: 13cm² - ANTISURGE
Bearing - New MP Racing 360 degree trust bearing - watercooled
Turbine Wheel 49,5/64mm or 59/70mm
Turbine Housing: 23 options T3 or T4 Area from 6,1cm² to 17cm² Internal/external wastegate, single or twin scroll

Bemærk: 23 valgmuligheder på huse så du løber ikke tør.

Og kompressormappet for ovennævnte (laver max 600hk)
Billede

Hvis du vil have samme kompressor med mindre turbine side så er den som sagt, som der står ovenfor, i 49,5/64mm. Dvs. 49,5 exducer og 64mm inducer hvor du skriver 57mm inducer (tror du mener exducer, altså udgang). Den kan lave 500hk. Den (MPR5449) lavede 340hk @ 1,2 bar ved 3100 omdr. eller 0,3 bar ved 2000 omdr. på en 2.0L Celica på 9cm² (A/R .63 T3 single). Vedkommende havde før Kina T3/T4 og lavde 280hk ved samme tryk og havde før de 1.2 ladetryk ved 4500 omdr. Jeg ville aldrig gå længere ned end 49,5mm på udgang turbine (exducer) for 500hk. Kompressoren ligger fint til det du ønsker

MPR5949, MPR5959 (max 650hk)
Der findes også nummeret større på kompressorsiden - 59mm inducer. Den har samme turbinevalg - altså 59/70 eller den lille (så kan man tale om hybrid) med 49,5/64.
Her er kompressormappet på den
Billede

Hvis du vil have i pose og sæk, som du skriver, så hedder det twin scroll f.eks. T3 14,7cm² A/R .70 Det hus fås i alle turbinehjulstørrelser, men der er mange andre både mindre og større T3 eller T4 twin scroll huse. Har listen over huse med billeder og angivelse hvis interesse.

Blot forslag


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team