Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 aug 2012, 12:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Nogen anden der har studset lidt over følgende?

Kode:
Cylinder to Piston Clearance at 20 C:

Standard
-0.010 - 0.010 mm

Limit
0.030 mm


-0.010mm


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2012, 18:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Derfor den går lidt trægt i starteren...

Tilgengæld bliver den hurtigt varm!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2012, 19:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
her er lidt fra en h4so tror jeg den hedder.
hvis du kan bruge det til noget.


Cylinder to piston clearance at 20°C (68°F):
Standard
0.010 — 0.030 mm (0.0004 — 0.0012 in)
Limit
0.050 mm (0.0020 in)

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2012, 20:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
martin høj skrev:
her er lidt fra en h4so tror jeg den hedder.
hvis du kan bruge det til noget.


Cylinder to piston clearance at 20°C (68°F):
Standard
0.010 — 0.030 mm (0.0004 — 0.0012 in)
Limit
0.050 mm (0.0020 in)


Jo.. tak for de data men nu er det en turbo dohc'er og ikke en sohc N/A'er dog med en del uorginale spec men stadigt med OEM turbo stempler ... og jeg ville ellers tro at ME(H4DOTC) var noget tættere på min opbygning... dog er jeg da begyndt at kikke lidt efter Aus spec 2.5L da jeg har hørt lidt rygter om at de kan fås med oem smedet stempler... jeg har dog ikke fået undersøgt det nærmere endnu.... men Ej207 kunne fås oem med smedet stempler og jeg er sikker på at de har noget mere "Piston Clearance" da smedet stempler udvider sig mere end hyper stempler...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2012, 20:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
HenrikGM skrev:
Derfor den går lidt trægt i starteren...

Tilgengæld bliver den hurtigt varm!


Ja nu er det nogle store huller (små 10cm) og hvis cylinderen, der jo er af alu (dog med stål foring), udvider sig .000023 mm/c så bliver det jo til lidt når cylinderen er 99.5mm .... meeen stemplet udvider sig jo også og netop under opstart ville jeg tro at stemplet hurtigere kom op på arbejds temperatur end motor blokken så her bliver pres pasningen vel noget starm ??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2012, 16:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Der er ikke smedet stempler standard i nogen ej255 -ej257 motor ligegyldigt hvor i verden den kommer fra,

Oe ej257 stempler tåler simplethen intet og knækker ringlands på standard motorer første gang du rammer omdr begrænseren :)
Det samme kan siges om toppakningerne og plejllejerne ,
Så hvis det skal bruges bliver du nød til at upgrade

/Skassa


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2012, 01:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
skassa skrev:
Der er ikke smedet stempler standard i nogen ej255 -ej257 motor ligegyldigt hvor i verden den kommer fra,

Oe ej257 stempler tåler simplethen intet og knækker ringlands på standard motorer første gang du rammer omdr begrænseren :)
Det samme kan siges om toppakningerne og plejllejerne ,
Så hvis det skal bruges bliver du nød til at upgrade

/Skassa


Jeg har fået tilsendt det link der blev misforstået og gav de falske forhåbninger ...her ... der er tale om en USDM Subaru 2004 Model STI (04 STI fra staterne er 2.5L) ... men det stempel de sammenligner med er fra en "Australian Specification STI" og da artiklen kun blev skimtet og ikke læst blev teksten under "stempel billede-sæt nr 5" ikke lige noteret ... "The dish volume of the cast 2.5L piston (above-left) is significantly larger than the 2.0L forged variant (above-right) ...." :grr: tror der kommer lidt for meget stempel støj hvis jeg bruger 2L stempler


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team