Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

I regelementet til DHB står der at man må montere lexan eller lign splintfri i stedet for de originale ruder.
Lexan er en del dyrere end plexi, men plexi kan godt revne, men går det under kategorien for splintfri ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

m power skrev:
I regelementet til DHB står der at man må montere lexan eller lign splintfri i stedet for de originale ruder.
Lexan er en del dyrere end plexi, men plexi kan godt revne, men går det under kategorien for splintfri ?

Hvis det går rigtigt galt, så bliver plexiglasset til lange knive.

Lexan er et handelsnavn. Polycarbonat, så bliver det billigere....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Ja det er jeg klar over, men spørgsmålet lød på om man må bruge plexiglas

Titel:
Moderator

m power skrev:

Spørg dem direkte.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

m power skrev:
... om man må bruge plexiglas

Har du ikke selv svaret på dit spørgsmål herunder... du er jo selv inde på at plexiglas kan splintre

m power skrev:
... I regelementet til DHB står der at man må montere lexan eller lign splintfri i stedet for de originale ruder

Som Henrik skriver så er Lexan et registreret handelsnavn for Polycarbonat

prøv evt at se følgende youtube video

Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
m power skrev:

Spørg dem direkte.

det har jeg skam gjort, men der sker ikke det store på det forum :|

Titel:
Mester Medlem

ae86 skrev:
m power skrev:

Har du ikke selv svaret på dit spørgsmål herunder... du er jo selv inde på at plexiglas kan splintre

m power skrev:
... I regelementet til DHB står der at man må montere lexan eller lign splintfri i stedet for de originale ruder

Jeg ved godt at lexan er et handelsnavn, og søger man på google så står det jo alle steder at den rigtige betegnelse for lexan er Polycarbonat.
Det er naturligvis også det jeg har fået en pris på og der er stor forskel på prisen melle de 2 produkter.

Om plexi splintrer eller revner er jo så lige det, men nu er der så indkøbt lexan, for jeg vil ikke stå til dhb med noget der ikke kan godkendes.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

m power skrev:
ae86 skrev:
m power skrev:

m power skrev:

Jeg ved godt at lexan er et handelsnavn, og søger man på google så står det jo alle steder at den rigtige betegnelse for lexan er Polycarbonat.
Det er naturligvis også det jeg har fået en pris på og der er stor forskel på prisen melle de 2 produkter.

Om plexi splintrer eller revner er jo så lige det, men nu er der så indkøbt lexan, for jeg vil ikke stå til dhb med noget der ikke kan godkendes.

Om du havde købt Lexan eller et andet brand name af PC tror jeg er lige meget .. men jer er sikker på at du ville have fået problemer med plexiglas hvis de havde opdaget det ... og da det nu er et af de der sikkerheds punkter der i grunden er for dit eget bedste så er der vel ingen grund til at snyde.. desuden har man det vel også lidt bedre inden i ved tanken om at man nu har et produkt der bare har en lille chance for at stoppe fremmedlegemer fra at finde vej ind i kabinen ved et uheld

Det er jo det samme med brandsikkert tøj ... havde der kun stået brandhæmmende i reglement og ikke yderligt specifikt krav til normer som tøjet skulle overholde, så havde bomuld været fint... men jeg ved godt hvad jeg ville vælge hvis det var mig der fik valget mellem at bruge bomuld eller nomex

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time