Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 dec 2002, 00:05 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7
Man tager en vento 2,0 og ligger en G3 G60 motor i betaler afgiften af hvad det så end ville koste, den bliver synet og godkendt.
Nu står du med en Vento G60.(findes ikke mig bekendt)

Bagefter tager man så og ligger en 190Hk VR6'er i må man det??

Skal man så ikke betale yderlig/fornyet afgift på dyret igen?? da den igen skiftet identitet, fra G60 til VR6.

Man kan jo ligge en 190Hk VR6 i en G60 og stadig holde sig inden for de 20%

Vil det ikke bare hedde en Vento 2,0 med konstruktive ændringer eller er det nu en Vento G60 eller hva'(detter er inden man ligger en 190Hk VR6'er I)

Gode svar modtages: godtager ingen gæt, helst klare facts.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2002, 09:03 
Du skal nok springe direkte til VR6, da der ikke findes en Vento G60 tror jeg ikke denne kombination kan lade sig gøre til syn osv. Hvorfor først ligge en G60 i og så skifte til VR6 bagefter, det var vel nemmest at smide VR6'eren i med det samme. :-P Da bilen i nogle modeller også er leveret med denne motor. :-D

Thomas


Top
  
 
Indlæg: 15 dec 2002, 12:50 
Regner med du mener G2 G60 motor.. og som du skriver betaler du så spidsen af en jetjager i afgift, får skidtet synet og godkendt. Og nu har du en lovlig Vento med G60 kværn.

Vento 2,0 med VR6 motor = der skal betales afgift, synes og godkendes, nøjagtig ligesom med G60 motoren..

Den går ikke at først få den godkendt med G60 motor og derefter lægge VR6 i uden at betale afgift, du holder dig godt nok inden for de 20 % i forhold til de 160 G60'eren yder, men bilen er stadig kun typegodkendt som en 2,0 med 115hk. :-/


Top
  
 
Indlæg: 15 dec 2002, 15:43 
Hvis den er omregistreret til en G60 er den også godkendt med de 160 Hk så må du gerne ligge VR6´eren i bag efter.
Men ellers ring til Told og Skat og snak med dem en syns inspektør og få gerne npget af det på skrift, hvis man er flink og bruger tiden til det plejer det og være ok til og hjælpe.

/Kristian T


Top
  
 
Indlæg: 16 dec 2002, 19:25 
Hvis du finder ud af hvad det koster i afgift, må du godt lige skrive prisen herinde. Jeg har selv overvejet sådan en ombygning.


Top
  
 
Indlæg: 16 dec 2002, 19:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvorfor bruge penge på 2 motorer når du kan montere vr6 motoren med det samme til samme afgift?????? En vr6 motor i 174 hk udgaven er garanteret billigere end g60 motoren da den ikke har kompressor intercooler osv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 83 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team