Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2012, 21:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
grydesvamp skrev:
Citat:
Det ville jeg ikke være nervøs for. Når først det kommer ind i tanken bliver det jo blandet med alt det andet benzin.
På mine biler er det standard at sug og retur sidder lige ved siden af hinanden i tanken.
Har du målt temperaturforskellen på dit fremløb og retur?


Du har aldrig haft problemer med stigende benzintryk ? jeg tænker på det modtryk der nu måtte komme i returen når der står fx 20 litter benzin og "holder returen tilbage"


Det kan jeg ikke svare på da jeg ikke har måling af trykket på returledningen.
Men tanken er vel ca 50cm høj, det giver et tryk i bunden af tanken når den er fuld på 0,05 bar. Motoren kører med 2,5 bars tryk på indsprøjtningen. Selv ved rigtig godt vacuum vil den smule modtryk der er pga væskehøjden uden problemer kunne overstiges af det tryk pumpen laver. Så jeg kan ikke se det på nogen måder skulle skabe problemer.
De 2 rør sidder jo ved siden af hinanden i tanken. Det er ikke suge ledningen der har fået et T stykke og så returen ind på der.

Jeg kan ikke se det skulle skabe problemer ihvertfald.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2012, 00:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Jeg tror nu også jeg ville bruge de to i bunden, hvis det var mig. Kunne de ikke også blive et problem at bruge den i toppen? Jeg tænker på luft i benzinen. Jeg ville nok kører en slange inde i tanken fra toppen til bunden, men så er man jo lige vidt.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2012, 06:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
martin306xsi skrev:
Jeg tror nu også jeg ville bruge de to i bunden, hvis det var mig. Kunne de ikke også blive et problem at bruge den i toppen? Jeg tænker på luft i benzinen. Jeg ville nok kører en slange inde i tanken fra toppen til bunden, men så er man jo lige vidt.


Tanken er fyldt med skum så der burde ikke danne sig luft i benzinen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2012, 13:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 apr 2011, 16:25
Indlæg: 111
Geografisk sted: KBH
m power

Lav den med retur i toppen og lave en ny studs til udluftning også i toppen med som allerede nævnt "roll over valve" og træk der fra en slange ud gennem bunden af bilen hvor du eventuelt kan sætte et lille luftfilter ( behøves dog ikke ).
Jeg kan af personlige erfaringer garantere dig den lille udluftning der sidder i dækslet slet ikke kan følge med under belastning og din tank vil danne et kæmpe vakuum.

_________________
YOU LIFT YOU LOSE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2012, 13:47 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 sep 2003, 20:30
Indlæg: 49
Geografisk sted: Viborg
Lige en side note....

Husk hvis du har benzintanken placeret indvendig i bilen skal den være afskræmet fra førekabinen med alu/jernplade af en vis tykkelse, står i NSAD regelment,det samme med batteri.......

Dette kan være et problem i f.eks en Golf eller lign biler uden bagagerum.

_________________
"I learned at an early age that front wheel drive...... SUCKS"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2012, 18:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
-Nielsen skrev:
Lige en side note....

Husk hvis du har benzintanken placeret indvendig i bilen skal den være afskræmet fra førekabinen med alu/jernplade af en vis tykkelse, står i NSAD regelment,det samme med batteri.......

Dette kan være et problem i f.eks en Golf eller lign biler uden bagagerum.


Det er udført og batteri udskiftet til at tørbatteri :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2012, 18:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Gearhead skrev:
m power

Lav den med retur i toppen og lave en ny studs til udluftning også i toppen med som allerede nævnt "roll over valve" og træk der fra en slange ud gennem bunden af bilen hvor du eventuelt kan sætte et lille luftfilter ( behøves dog ikke ).
Jeg kan af personlige erfaringer garantere dig den lille udluftning der sidder i dækslet slet ikke kan følge med under belastning og din tank vil danne et kæmpe vakuum.


Det er også det jeg gør og ventilen er bestildt :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2012, 20:47 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 sep 2003, 20:30
Indlæg: 49
Geografisk sted: Viborg
m power skrev:
-Nielsen skrev:
Lige en side note....

Husk hvis du har benzintanken placeret indvendig i bilen skal den være afskræmet fra førekabinen med alu/jernplade af en vis tykkelse, står i NSAD regelment,det samme med batteri.......

Dette kan være et problem i f.eks en Golf eller lign biler uden bagagerum.


Det er udført og batteri udskiftet til at tørbatteri :-)


Lyder fornuftig, ville være surt og blive disket i evt finalen pga sådan en lille ting, oplevede det med en kammerat til DHB for 2 år siden i finalen..... så nu bliver reglerne gennemlæst mange gange.....

Hvordan har du fået tanken skærmet af fra kabinen?

_________________
"I learned at an early age that front wheel drive...... SUCKS"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 maj 2012, 06:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
-Nielsen skrev:
m power skrev:
-Nielsen skrev:
Lige en side note....

Husk hvis du har benzintanken placeret indvendig i bilen skal den være afskræmet fra førekabinen med alu/jernplade af en vis tykkelse, står i NSAD regelment,det samme med batteri.......

Dette kan være et problem i f.eks en Golf eller lign biler uden bagagerum.


Det er udført og batteri udskiftet til at tørbatteri :-)


Lyder fornuftig, ville være surt og blive disket i evt finalen pga sådan en lille ting, oplevede det med en kammerat til DHB for 2 år siden i finalen..... så nu bliver reglerne gennemlæst mange gange.....

Hvordan har du fået tanken skærmet af fra kabinen?


Der er lavet en kasse i karosseriplade som dækker hele tanken, den er så fastgjort med 2 stk snaplåse.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team