Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Pug 106 turbo
Indlæg: 14 dec 2002, 17:43 
Jeg har et spørgsmål ang. standard dyser i en 106 rallye 1,3 hvor meget ml de er på . På dysen står der på den ene side 2883/00 og den anden side ivo52 , den er stort med brunt overdel . en anden ting hvor måler man mest sit ladetryk hen , måler mit imellem wesgate og møllehus , er det rigtig nok .

Allan N 106 turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 14 dec 2002, 18:20 
Man plejer at måle trykket i manifolden, da det er der du skal vide hvad du lader med. ;-)


Top
  
 
Indlæg: 14 dec 2002, 18:33 
ok , for jeg tror heller ikke helt på det den lader med nu . Men tak for oplysninger , er der ingen der ved det med dysen evt hvor store dyser jeg skal have i

Peugeot 106 1,4 turbo / intercooler ladetryk 0,6 / 0,8 .

Allan N 106 turbo


Top
  
 
Indlæg: 14 dec 2002, 18:54 
Ved 0,6 bar skal du ca. have 50 procent mere benzin.Efter jul har jeg også et mf2
anlæg der kan styre 4 dyser dvs. 2 tryktrin hvis det har interesse allan?


Top
  
 
Indlæg: 14 dec 2002, 19:05 
Havde tænk mig at sidde 4 store dyser i istedet for de standarde .

Allan N 106 turbo


Top
  
 
Indlæg: 14 dec 2002, 20:36 
ok det er hvis lidt svært.Hvis nok noget med at man snyde styreboksen på en eller anden måde,er det ikke?Kender en der gør det med carina 2,0.


Top
  
 
Indlæg: 16 dec 2002, 18:09 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 47
Du kan ikke bare skifte de originale dyser ud med nogle større. Det vil kræve at motorstyringen bliver omprogrammeret.

Hvis din plan er at holde sig på et moderat ladetryk, så brug en mf2 med en eller to dyser. Dette vil også redde din benzin regning når du kører pænt. Så bruger den nemlig kun mere benzin når du giver den smæk og kører med ladetryk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2002, 16:31 
hvorfor er det lige der skal en anden mototstyring til . de vil da stadig åbning som før men der vil da bare komme en størrer mængde brændstof ind . eller hvad er det lige jeg ikke forstår .

Allan N 106 turbo


Top
  
 
Indlæg: 17 dec 2002, 17:27 
Ja og så drukner du motoren:-D


Top
  
 
Indlæg: 18 dec 2002, 01:54 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 47
Problemet vil ligge i tomgang og ved moderat gas... hvis du endelig skulle få tilpasset benzin mængden ved fuld gas, vil den med større dyser aldrig passe i tomgang f.eks. Den vil slet ikke kunne holde tomgang og drukne totalt. Tænk på at den måske får dobbelt så meget benzin end normalt. Men stadig til den samme mængde luft. Det er jo først ved overtryk/ladetryk du har et øget luftforbrug. Ganske vist har du lambda kontrol så motorstyringen kan ændre på benzin mængden via dyserne, men den kan maksimalt ændrer disse værdi ca. 20%.

Håber det var mere forståligt...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team