Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 07:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 maj 2012, 20:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Jeg har gået og kedet mig lidt, det har så resulteret i at jeg har monteret turbo på en havetraktor med 2 cylinderet motor..

Da det skulle være nemt/gratis, så har jeg kun brugt ting som lagde på lageret.

Så jeg har monteret en motorcykel karburator på sugesiden af turboen - Ikke optimalt..
Dette fungere sådan set nogenlunde. Undtagen når den skal gå i tomgang.. Så kommer der et voldsomt vakuum, da spjældet jo næsten er lukket i karburatoren..
Det resultere så i at den suger slangerne flade og der suger olie ud af turbo´en.. Og kan se at turbinehjulet bremses..

Kan dette løses nemt?
Jeg har sikkert overset noget, da der bliver drukket øl samtidig :-D


VIDEO http://youtu.be/LbSt_mW5l3s

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2012, 20:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
needspeed skrev:
Jeg har gået og kedet mig lidt, det har så resulteret i at jeg har monteret turbo på en havetraktor med 2 cylinderet motor..

Da det skulle være nemt/gratis, så har jeg kun brugt ting som lagde på lageret.

Så jeg har monteret en motorcykel karburator på sugesiden af turboen - Ikke optimalt..
Dette fungere sådan set nogenlunde. Undtagen når den skal gå i tomgang.. Så kommer der et voldsomt vakuum, da spjældet jo næsten er lukket i karburatoren..
Det resultere så i at den suger slangerne flade og der suger olie ud af turbo´en.. Og kan se at turbinehjulet bremses..

Kan dette løses nemt?
Jeg har sikkert overset noget, da der bliver drukket øl samtidig :-D


VIDEO http://youtu.be/LbSt_mW5l3s


Den med slangerne er jo til at løse. Sæt et stykke aluflex i passende diameter i slangen.

Den med at den suger olien ud af turboen er et større problem at løse.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2012, 21:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
HenrikGM skrev:
needspeed skrev:
Jeg har gået og kedet mig lidt, det har så resulteret i at jeg har monteret turbo på en havetraktor med 2 cylinderet motor..

Da det skulle være nemt/gratis, så har jeg kun brugt ting som lagde på lageret.

Så jeg har monteret en motorcykel karburator på sugesiden af turboen - Ikke optimalt..
Dette fungere sådan set nogenlunde. Undtagen når den skal gå i tomgang.. Så kommer der et voldsomt vakuum, da spjældet jo næsten er lukket i karburatoren..
Det resultere så i at den suger slangerne flade og der suger olie ud af turbo´en.. Og kan se at turbinehjulet bremses..

Kan dette løses nemt?
Jeg har sikkert overset noget, da der bliver drukket øl samtidig :-D


VIDEO http://youtu.be/LbSt_mW5l3s


Den med slangerne er jo til at løse. Sæt et stykke aluflex i passende diameter i slangen.

Den med at den suger olien ud af turboen er et større problem at løse.


Havde også tænkt på det aluflex til slange.. Problemet er jo så "bare" mit olie, og tager turboen skade af at blive "bremset" som jeg fornemmer den gør i tomgang..

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2012, 15:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Er det ikke bare at sætte en recirkulerende blow off ventil på den kan trække vejret igennem? Selvfølgelig med en slange der går om mellem turbo og karburator.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2012, 16:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Alex_Reedtz skrev:
Er det ikke bare at sætte en recirkulerende blow off ventil på den kan trække vejret igennem? Selvfølgelig med en slange der går om mellem turbo og karburator.


arhhh, det lyder da som en plan..
Er det noget man kan finde ved en ophugger? planen var det skulle koste 0 kroner :tooth:

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2012, 17:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2006, 19:17
Indlæg: 147
Geografisk sted: Hårup v/Silkeborg
needspeed skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Er det ikke bare at sætte en recirkulerende blow off ventil på den kan trække vejret igennem? Selvfølgelig med en slange der går om mellem turbo og karburator.


arhhh, det lyder da som en plan..
Er det noget man kan finde ved en ophugger? planen var det skulle koste 0 kroner :tooth:


hmm... hvis den sidder "uden om turbo", så skal den vel stadig efter karburator? hvis ikke, så får den jo falsk luft, og så går den jo ikke i tomgang. Hvis den suger i karb'en så er der jo stadig vakuum i turboen, så er problemet jo ikke løst?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2012, 17:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
JesperKonge skrev:
needspeed skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Er det ikke bare at sætte en recirkulerende blow off ventil på den kan trække vejret igennem? Selvfølgelig med en slange der går om mellem turbo og karburator.


arhhh, det lyder da som en plan..
Er det noget man kan finde ved en ophugger? planen var det skulle koste 0 kroner :tooth:


hmm... hvis den sidder "uden om turbo", så skal den vel stadig efter karburator? hvis ikke, så får den jo falsk luft, og så går den jo ikke i tomgang. Hvis den suger i karb'en så er der jo stadig vakuum i turboen, så er problemet jo ikke løst?


Ja, det har du egentlig ret i.. Har lige fået det tegnet inden i hovedet.
Hmmmm :coffee:

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2012, 18:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/120/6746.page

Han har løst det med et ekstra gasspæjl mellem turbo og manifold, og det ser ud til i teststanden at det virker

[/img]http://www.citronik.dk/userimg/12/04/28/1565/IMGP6526-1.jpg[img]

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2012, 18:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Lars E skrev:
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/120/6746.page

Han har løst det med et ekstra gasspæjl mellem turbo og manifold, og det ser ud til i teststanden at det virker

[/img]http://www.citronik.dk/userimg/12/04/28/1565/IMGP6526-1.jpg[/img]


Hmmm, det var måske en mulighed ja. Har dog ikke meget plads :|
Men det giver da stof til at tænke videre :reading:

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2012, 09:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
En anden mulighed er at vende systemet om, altså lade turboen puste i kaburatoren, Men hvis dette skal fungere nogenlunde ordenligt, uden benzin der kommer ud af alle tænkelige sprækker og samlinger på din kaburator skal den bygges i en trykkasse.

dvs turbo puster ind i kaburatoren som er bygget i en tæt kasse som så bliver sat under tryk sammen med kaburatoren, dette udligner trykforskellen og belastningen på pakninger osv på kaburatoren.

Dog skal man lige være opmærksom på om svømmeren kan holde til trykket uden at klappe sammen, samt aqt kassen skal bygges så den nemt kan åbnes for omdysning af kaburator.

Og så til sidst skal du ha fat i en brændstof pumpe (jeg brugte en rullepumpe fra en gammel bmw = lagervare..) og en benzintryksregulator der kan gå ned på 0,25bar (jeg købte en malpassi hos gik turbo for 700svk dengang)

Den billige løsning på regulatoren er så at købe en brugt regulator (en ældre kina regulator burde være til at finde billigt, ud med fjederen og i med en blødere, biltema har et fjeder sortiment, der evt kan bruges..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team