Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 14:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Admin

MIG eller TIG. Det kommer vel, for en meget stor andels vedkommende, an på emnernes størrelse og materialetykkelse og hvor grovmotorisk smeltebadet må/kan være i små trænge kroge og områder. Heller ikke altid at der må/skal tilføres materiale.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
m power skrev:
møffe skrev:
lqs skrev:
der er skam mange der gør det... altså mig svejser alu. alle større ting er stort set svejset på der måde.
du kan også svejse det med ilt og gas. men det er rigtigt svært!
MVH søren

Det er jo der jeg vil hen. Ofte er tig brugt pga blær værdien. Hvor den bare tager lang tid, jeg kan selv tigge jern, og har en kammarat der er smed til at tigge alu, og arbejdstiden er jeg glad for jeg ikke skal betale for. Men ofte kikker folk på det udvendige frem for funktionen.

Så er vi jo fremme ved hvorfor overhovet tigge, for du kan jo også fint MIG svejse i rustfri.
Nu du syntes det tager lang tid at TIG svejse i alu, så tager det da mindst lige så lang tid om ikke længere at TIG svejse i rustfri.

Så til HI-messe en tysker der sad med en tig,som der var tråd fremføring på. Det så meget effektivt ud. Men ja,jeg kender ganske godt til den tid det tager med rustfri.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Citat:
Så til HI-messe en tysker der sad med en tig,som der var tråd fremføring på. Det så meget effektivt ud. Men ja,jeg kender ganske godt til den tid det tager med rustfri.

Det er der såmænd ikke så meget nyt i, jeg har et sæt automatisk trådfremføring liggende til min gamle Karl Kloos tigger, der iøvrigt også har puls osv. selv om den ligner noget fra det forrige århundrede.

Man kan sagtens lave "dråbe på dråbe" effekt med en (ordentlig)Migsvejser, enten ved selv at pulse, eller ved at du kan justere din svejsepuls.
Og så skal hele emnet være godt varmt, inden du begynder at svejse på det, så de "små" svejsninger ikke skal varme emnet op.

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time