Redaktør: Moderatorer

så mig da.m power skrev:Fordi det kan man ikkemøffe skrev:Hvorfor er det ingen der mag svejser i alu. Sådanne svejsninger er også fine og ikke så tidskrævende.![]()
Når det er i alu hedder det MIG, og det bliver aldrig den samme fine svejsning som med TIG
Det er jo der jeg vil hen. Ofte er tig brugt pga blær værdien. Hvor den bare tager lang tid, jeg kan selv tigge jern, og har en kammarat der er smed til at tigge alu, og arbejdstiden er jeg glad for jeg ikke skal betale for. Men ofte kikker folk på det udvendige frem for funktionen.lqs skrev:der er skam mange der gør det... altså mig svejser alu. alle større ting er stort set svejset på der måde.
du kan også svejse det med ilt og gas. men det er rigtigt svært!
MVH søren
Så er vi jo fremme ved hvorfor overhovet tigge, for du kan jo også fint MIG svejse i rustfri.møffe skrev:Det er jo der jeg vil hen. Ofte er tig brugt pga blær værdien. Hvor den bare tager lang tid, jeg kan selv tigge jern, og har en kammarat der er smed til at tigge alu, og arbejdstiden er jeg glad for jeg ikke skal betale for. Men ofte kikker folk på det udvendige frem for funktionen.lqs skrev:der er skam mange der gør det... altså mig svejser alu. alle større ting er stort set svejset på der måde.
du kan også svejse det med ilt og gas. men det er rigtigt svært!
MVH søren