Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: intercooler
Er der nogen der har erfaring med placering af intercooleren foran køleren ? jeg tænker på om der vil være nok køling på bilen hvis intercooleren dækker det meste af køleren og kun får den luft der har været igennem intercooleren ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Intercooleren kan sagtens sidde foran køleren på bilen! det gør den stort set på alle tunede turbobiler!!

også originalet på mange turbo biler.

Ja men det er vel ikke alle intercoolere der er lige "tætte", jeg kunne forestille mig at en fabriks intercooler der er designet til at skulle monteres foran køleren lader mere luft passere and end en der er designet til at skulle monteres forneden....

I/C'en skal jo ikke sidde lige op af køleren, men helst ca. 5 cm væk fra køleren, så man undgår kontakt med den varme vankøler, som så varme intercooleren op! når den sidder lidt væk kan luften jo stadig passere "uden om" intercooleren og om til vandkøleren! men jeg har aldrig hørt om noget kølingsproblem, hvad angår frontmonteret intercooler!

nej det har jeg nu heller ikke, det var nærmest bare for at høre om der var nogle problemer med det.

godt point med de 5 cm.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time