K-FINN skrev:
Må indrømme, jeg er lidt imponeret over kammerats legetøj.
Han var blevet udfordret på 402m, hvor bil ikke måtte koste ret meget.
Han fandt så en gammel volvo st. car med den gamle 8v 2,3L turbo motor i, mener han gav 2500kr.
Bilen har kørt 539000km, så han mente den lige var kørt til, og god kunne tåle en opgraderet turbo og anden knast.
Turbo fandt han fra en gammel lastbil, knasten ved jeg ikke helt.
Den orginale tænding kører videre, kun monteret en minisquirt.
Ved 1,4bar laver den 406 hk og 497nm, hæver vi trykket mere, laver den hjulspin i kobling.
Hvor meget kan den gamle 8v model egentlig holde til som standard ?
Bredt spørgsmål. Hvilken motorcode?
Der er en del forskel ved den effekt.
Flot på std plejlstænger, kobling og gear, hvis det da er det.
RPM?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!