Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 21:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 apr 2012, 22:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
K-FINN skrev:
Må indrømme, jeg er lidt imponeret over kammerats legetøj.
Han var blevet udfordret på 402m, hvor bil ikke måtte koste ret meget.

Han fandt så en gammel volvo st. car med den gamle 8v 2,3L turbo motor i, mener han gav 2500kr.
Bilen har kørt 539000km, så han mente den lige var kørt til, og god kunne tåle en opgraderet turbo og anden knast.
Turbo fandt han fra en gammel lastbil, knasten ved jeg ikke helt.
Den orginale tænding kører videre, kun monteret en minisquirt.
Ved 1,4bar laver den 406 hk og 497nm, hæver vi trykket mere, laver den hjulspin i kobling.

Hvor meget kan den gamle 8v model egentlig holde til som standard ?


Bredt spørgsmål. Hvilken motorcode?
Der er en del forskel ved den effekt.

Flot på std plejlstænger, kobling og gear, hvis det da er det.

RPM?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2012, 22:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Morten. Kan da tage et billede af udskrift, men hvad intetesse skulle
Jeg have i og lyve om en anden mands bil...

Henrik. Ved desværre ikke motorkoden, men må lige kigge. Står det på blokken eleer er det i stelnummer

Ret sikker på redline var 7000rpm. Måske 7300. Men det kan jeg lige se på udskrift

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2012, 22:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
siger ikk du lyver overhovedet finn, kender dig jo :) ku være spændende at vide det komplette setup og hvordan jeres målinger ser ud. :) for ingen tvivl om hvis det holder osv, er meget flot klaret :)

motorkoden står under indsugningen ved cyl 1 på blokken. og topstykke koden står på udstødningssiden.

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2012, 22:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Den er foresten med elektrisk overdrive. Sådan lille knap på gearknop, hvis det kan identificere det bedre...

Morten: Der er ikke lavet andet end det jeg har skrevet. Dog holder han lidt tæt med hvilken knast han har brugt

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2012, 22:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
er en M46 gearkasse, burde bare ikk noget liv efter 250 hk :) men lad os da høre om hvordan det går fremover :)

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2012, 22:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Heller ikke sikker det holder på vejen

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2012, 13:15 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
K-FINN skrev:
Den er foresten med elektrisk overdrive. Sådan lille knap på gearknop, hvis det kan identificere det bedre...

Morten: Der er ikke lavet andet end det jeg har skrevet. Dog holder han lidt tæt med hvilken knast han har brugt


M46 er en fin gearkasse, men han skal ikke halvkikse et gearskift med nuværende effekt, så spytter den indholdet ud.
Hvad kommer først: Plejlstænger eller gearkasse ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: gearkasse
Indlæg: 09 apr 2012, 13:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 665
uden tvivl gearkasse, men man kan jo være heldig de stænger holder i rimelig lang tid, momentet er jo ikke vildt højt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2012, 17:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Huskede forkert, den tog kun 6300rpm.

http://www.bilgalleri.dk/uploads_alb_la ... 3921_l.jpg

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2012, 19:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
pæn kurve :) vi glæder da os til at høre om fremtiden :popcorn:

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team