Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 apr 2012, 10:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg har rodet mig ud i noget nyt, som jeg blandt meget andet heller ikke ved noget om.

En svag dynastarter på en BMW Isetta.
Den kan fra stillestående motor, på helt friskt batteri ikke vride motoren over første kompressionstakt, men hvis man holder starteren fortsat aktiveret, og lige skubber motoren over takten, så når den at spinne nok fart på til næste kompressionstakt, til at den kan overvinde den, og derved starte motoren.

Hvor i alverden skal jeg starte?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2012, 11:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Er der gode rene forbindelser til alle kablerne?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2012, 11:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Bufas skrev:
Er der gode rene forbindelser til alle kablerne?


Ja, og starterkredsen er forsøgt givet 12v direkte fra et seperat batteri på startkabler, samme resultat

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2012, 14:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Så er starteren sgu nok ved at være en anelse træt. Ud med den og skil den ad. Måske kan den renoveres. Jeg tænker at det ikke er verdens nemmeste at finde en ny til?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2012, 19:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
hmm lidt hurtigt google påstår det er en bosch-dynastarter http://www.isettadoc.com/files/dynastart.pdf

mon ikke et autoelektro eller bosch-værksted kan renovere sådan en djævel ?

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2012, 20:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
luske skrev:
hmm lidt hurtigt google påstår det er en bosch-dynastarter http://www.isettadoc.com/files/dynastart.pdf

mon ikke et autoelektro eller bosch-værksted kan renovere sådan en djævel ?

MVH Luske


Hvad jeg har fået af forhistorie til bilen er, at selve starterenheden har været ude ved en autoepelektriker, som har målt spolerne og klistret et stort "OK" på starteren, han siger fejlen ligger andetsteds, men jeg kan ikke se hvor det skulle være, når starteren gør på samme måde, med en god 12v kilde

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 apr 2012, 22:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Min fatter, har måske nogle liggende, hvis de ikke blev solgt med den motor som han solgte for et par måneder siden..
De virkede ihvertfald..

Det finder jeg lige ud af :-)

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team