Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 23:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Kit-car
De 2 kitcars jeg har været igang med er afgiften blevet til ca. 12000 kr begge gange.. og nu skal der jo ikke 250-300 Hk til at få 650 kg til at flytte sig !!

Og så vil jeg godt høre din ærlige mening.. Mener du at en big block med 300+ Hk ikke siger noget ??, mener bare at de hotrods jeg har kørt i som har kun rykke ikke just har været lydløse, det lyder som et jetfly når John´s ´32ér virkeligt bliver fyret af.. Definér lige det med høreværn igen !!

Og ja.. man skal holde sig til Kits som er i det danske system, men det går jo også lige fra Mania til den store Countach model, og om det så er lige så dyrt som en Hotrod er jo op til folk hvad de vil køre i.

http://www.plain.dk/kitcarside.jpg
http://www.plain.dk/kitcarmotor.jpg

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Junior Medlem

Nice car!

Det vil sige jeg kan smide en 6 cyl. Porsche motor i min Covin ( Porsche 911 replica)? B-]

det skulle jeg mene.. men igen, den første synsmand der så denne bil var ved at dø :-D :-D han råbte op om craschtest og død og ulykke, hvorefter den blev kørt til synshallen i hillerød og gik lige i gennem !!!

...911 copy !! det forklarer hvorfor du er varm på mine Cupfælge :-P, men du svarede ikke på min sidste mail om bobledele !!

Medlem

Bare en indskudt bemærkning!!
John´s Rod er for det første en mod. 31" karosse( i hvertfald mere 31 end 32), og for det andet er det en 5,7L Smallblock, og ikke en Bigblock der ligger i... :-P

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Det er kompressorens skyld at johns bil lyder som om den er defekt. Alle de andre rods larmer ikke sådan med mindre lyddæmperne er pillet af eller minimale. Du har været utrolig heldig at få synet den sekser i en vw uden tuv og porche bremser

Junior Medlem

Det ved du peter men jeg er ikke sikker på at alle er med på at det ikke er synet der er det svære med en hot rod, sysmanden skal tæste lygter og om den kan styre og bremse og iøvrigt holde sin kæft om krash tests for det er han ikke kvalificeret til at udtale sig om.

Det der trækker tænder ud er at den skal godkendes på teknologisk institut der siger god for køreegenskaber, bremseevne fra fuld fart, osv. det indebærer at to ingeniører (som men selv skal betale 600kr/timen for hver) monterer testudstyr i bilen og drøner rundt i en hel dag på Tune lufthavn og gør alt de kan for at få bilen til at gøre noget den ikke skal så skriver de en rapport (som man også skal betale for) der enten godkender eller dumper dyret.

Så skal der betales afgift af de konstruktive ændringer. og dem er der jo ret mange af på sådan en, og sidst årgangsbestemmes bilen, dvs man bliver enige om en gennemsnits alder for alle delene, og den årgang eksempelvis 1973, det er så køretøjsbestemmelserne fra 1973 bilen skal overholde når den synes..

Jamen Peter du har jo ret, det er en ´31 med 32´kølermaskering !!, men der er aldrig blevet sagt at der er bigblock i John´s og det er vel også diskutionen ligevidt !!

Med hensyn til bremser var der Brembo/Porsche skiver på den.

Og sidst.. Jakob har ret, det er ikke synsmanden der bestemmer hvad man må og kan, han skal bare tjekke at det som er lavet er i trafikmæssigt henseende okay.

Den røde blev årgangsbestemt til ´71 selv om det var på en ´65 bund, men da karosse og alt andet var nyere blev det til en ´71ér.

Junior Medlem

Hej Martin jeg skal nok vende tilbage med de fælge! Når jeg har fundet ud af hvad jeg har…..

De bremser der sad på din Kitcar var det fra en Porsche 944?

Til dem som søger en replica:

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegnin ... &PrisFra=0

;-)

Yepper det var 944 Turbo bremser med hjemmelavet ophæng..

Og Mht. fælge råber du bare op :-)

Hvad vil det koste at få en Mania godkendt på en vw bund ??? med std. bobel motor i ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time