6 fjolser, et dyno, og en b230 motor

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

6 fjolser, et dyno, og en b230 motor

#1 Indlæg af Runesm »

De forstår garagehygge; (og jeg tror næppe de kalder det PowerCafé :tooth: )

Første film:
Motoren har gået 470.000km, med karburator og fuldstændig standard. Bliver her monteret med MS. Effektmålt før og efter
http://www.garaget.org/video/115153

Anden film:
Motoren bliver kærligt renoveret i deres lille garage
http://www.garaget.org/video/115522

Tredje film:
Effektmåling efter renoveringen
http://www.garaget.org/video/115897

Fjerde film:
Der bliver prøvet knastaksler
http://www.garaget.org/video/117671

Femte film:
Den bedste knast er fundet, og nu kommer der spjældhuse på. Effekten er nær fordoblet på dette tidspunkt
http://www.garaget.org/video/117811


Enjoy! :D
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#2 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

Nice ja når man har et værksted med det udstyr så kan man hurtigt få nogle sjove timer :D
Det er godt nok imponerene hvad de får ud af den :gnaek:
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

effekt

#3 Indlæg af Thomas h p »

Havde faktisk regnet med mere, efter der kom spældhuse på, sådan en motor hiver de jo over 300hk ud af på sug :gnaek:
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

prøv at kig hvad ydelse de starter på.
Senest rettet af lqs 12 mar 2012, 00:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#5 Indlæg af Jakobsen »

Det ser nu rigtig spændene ud det de har gang i, og viser også hvad der sker når der nusses lidt for tingene :D
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#6 Indlæg af VAG mekaniker »

Starter på 75 og slutter (end til videre....) på 140 :!:
Men lur lige nm.... den topper ved 4000 rpm og derefter er der godt gang i fest bremsen.
Kunne være sjov at se med nogle lange tragte på og et just knast hjul.
Men de 6 fjolser er vel ikke færdige :coffee:
v/h Peter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

Re: effekt

#7 Indlæg af Morten VJ »

Thomas h p skrev:Havde faktisk regnet med mere, efter der kom spældhuse på, sådan en motor hiver de jo over 300hk ud af på sug :gnaek:
300 hk på en 2,3l med et portet standart 8v topstykke???
Jeg tror du forveksler det med et 16v topstykke, og 2,5l.
Eller en evo top med en 3,3l motor her er vi vel over de ca 350 hk.
Men det bliver sindsygt dyrt, og ikke noget man laver i skuret.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#8 Indlæg af Jesper H »

"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Besvar