Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2025, 12:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern
Hej

Jeg er ved at gøre bilen forårs klar, og en af de sidste ting jeg mangler er montering og konfigurere launch control/flat shift.

Er der nogle der har erfaring med placering af denne switch i forhold til koblingpunkt.

Samt et godt start instilling for launch control og flat shift i Tunerstudio.

Relevante Data:
MS2 Extra
Volvo B230FT med stor turbo
531 Top

Derudover hører jeg gerne om gode metode til indkørring af begge funktioner.

Eks:
Hvordan indstiller jeg lauch så det ikke bare bliver til en masse hjulspin mm.

Mvh

Daigaard

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
På en Golf er der et hul i konsollen til koblingspedalen, så der kan monteres en bremselyskontakt på nøjatigt samme måde somder sidder på... netop... bremsepedalen. Der smed jeg min i. Jg mener at det er en kontakt til en Kadett E som er justerbar i længden, så det tog 10-15 minutter inkl. at skære noget M12 gevind på plastikhalsen og så montere med den og en møtrik.

Ang. indstillinger, så var det på en suger, og uden specielt mange kræfter, så jeg vidste bare fra lang tid i bilen hvilke rpm jeg plejede at launche ved, så det bloppede jeg ind. Dernæst satte jeg grænsen for hvornår det var launch og hvornår det var flat shift til noget nogenlunde mellem min launch rpm, og der hvor jeg plejede at skifte gear, og flat shift begrænseren blev så sat til nogenlunde 1500 rpm under hvor jeg plejede at skifte gear.

Ret nemt...

Det vi fedtede mest med, var diverse debile indstillinger med partial tændings cut, og ingen fuel cut... f.eks. cut på 7 ud af 8 tændinger og ingen fuel cut => masser af bulder og brag og flammer ud af halerøret. Det var dog ikke noget jeg kørte med... men jeg har noget drenget video med det :-)

Billede
Golf GTi 16V til rally

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern
Hej Brian,

Tak for dit svar, jeg er ved at montere systemet på en Volvo 240, som har fået koblingen opbygget fra kabel til hydraulisk. Så jeg kan ikke lige bruge ideen som du beskrive fra VW verdenen.

Jeg har lige lavet et beslag, og monteret switchen. Jeg valgte som udgangspunkt at ligge switch punktet der hvor koblingen begynder at bliver stram.

Så havde jeg desværre fået trådet til et input på MS2 som ikke kunne vælges fra TunerStudio, så boksen måtte lige skilles og kabelførringen ændres. Så nu er den klar til montage igen.

Jeg fik dog testet lidt, og det ser ud til at jeg let kan bygge 0.8 bar og det tager ca 3 sec. (ikke målt bare min fornemmelse). Der kommer nogle fine brag fra udstødningen :D

Bilen kommer først til at køre i slutningen af næste uge, så der går lige et par dag inden jeg kan teste og starte og lege med launch delen.

/Daigaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time