Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 dec 2002, 23:24 
Hej! Jeg har lige købt en Golf 2 1.6 Turbo Diesel fra '86... motoren har gået 150.000 km og er i ok stand.

Vil lige høre hvor meget ladetryk den kan holde til?
Jeg vil ikke smadre motoren. Men er det noget med 0,9 eller måske 1 bar?
Jeg har også planer om at sætte intercooler på!
Jeg vil sætte en ladetryks regulering på, så jeg kun skruer den op når der er brug for det! :-P

Vil det forresten give noget at sætte en anden turbo på? (større)?

Og så får den sportsbremser og sportsudstødning + bliver sænket.

Hvis nogle har nogle gode tips så skriv bare...
Har nemlig planer om at lave en rigtig diesel racer...
:-| :-D B-]

Ps. Grin bare men jeg kommer til at spare 2.000 kr. om måneden på brændstof
:-P :-D!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 09 dec 2002, 20:04 
Hej.
Hvis du vil gi den mere ladetryk, så monter intercooler først. Du kan godt komme op 1,2 bar, men så vil jeg ikke anbefale højere. Lad vær med at gi den for meget på pumpen, den ryger bare helt åndsvagt i stedet. Max en halv omgang.....
Held og lykke...... Mvh. Gert
RIGTIGE MÆND KØRER JO TURBO-DIESEL.....


Top
  
 
Indlæg: 09 dec 2002, 20:13 
Hej!!

Der er ikke så meget at grine af...Det er en fin bil med en fin motor.

Motorene kommer i en 60/70/80hk udgave, 60 hk. er en økomodel.

Prøv at kigge en gang på turboen, er den forholdvis lille og er en KKK. K14.

Så er det Økomodellen (60hk.) Så er der flere hl. at hente ved at bygge en af de to lito større Garret ér på. mht. Ladetryk. Før du begynder at hæver trykket så byg en ladeluftkøler på, det vil værre det eneste rigtige da det både skåner motoren og giver langt bedre bundtræk. Sørg for at skaffe den frontmonterede model (den findes også topmont.) Da denne giver bedst køling. hvis motoren skal holde så hold dig til 1bar. Og sørg for at skrue pumpens mængde lidt op så du får dieselolie nok (ellers risikerer du at ødelægge motoren. den skal lige ryge en anelse sort ved acelleration.

Held og lykke

Mvh. Thomas


Top
  
 
Indlæg: 10 dec 2002, 17:16 
Tak for svarene... :-)

Mvh. Bay


Top
  
 
Indlæg: 11 dec 2002, 13:28 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 3
Det kan godt være at du kommer til at spare mange penge på benzin, men derfor vil j stadig have lov til at grine , HALLO du kører i GOLF 2..............GOLF(vw) er noget man spiller, IKKE KØRER

PS: www.@!#$-GOLF.dk:-))


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2002, 17:50 
Helt enig


Top
  
 
Indlæg: 11 dec 2002, 18:08 
Hey, du skal sku da ikke genere knægten bare fordi at han ikke gider at svejse rust hver weekend............


Top
  
 
Indlæg: 11 dec 2002, 18:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Virkelig et fornuftigt svar fra hr. Opel.:-( Det er nu heller ikke alle opels modeller der er super racer biler.

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2002, 14:30 
Hallo! :-( Jeg kører sgu også opel! Men det er blevet for dyrt! :´-(
(Sådan en Opel Senator 3.0i er sgu dyr at køre 80 km i om dagen)
Så nu kører jeg golf for at spare penge! :-P
:-D

Mvh. Bay


Top
  
 
Indlæg: 12 dec 2002, 16:07 
Ja livet er jo for kort til Opel og Ford


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team