"chef" har tittel af IT-administrator og kasserer. Jeg er af den holdning at minimum projektforummet ikke skal være åben for alle. Der må gerne være encitament til at oprette sig som bruger og bidrage på et eller andet plan. Om det så blot er at oprette sig som bruger. Det tager 30 sekunder.
Jeg legede lidt med rettighederne og satte alle fora på nær køb/salg til bruger-afhængige. Jeg lod det være et par dage og kom fra at slå det væk igen. Der er oprettet 50/60 nye brugere henover de 20 dage. Mange andre forummer har samme opsæt, langt færre indlæg, men flere registrerede brugere
Fordele/ulember
Folk uden login kan ikke følge debatten
Når først login så hurtigere vej til til selv at bidrage
Mulighed for kvartals nyhedsbrev (hvis det skulle komme på tale engang i fremtiden, valfri opsæt)
Forummet er lukket for dem som ikke vil oprette sig som bruger
Login fratager måske/måske ikke folk fra at skrive (trafik dog samme)
Login øger måske/måske folks lyst til at bidrage
Login måske/måske ikke associalt for gæselæsere
Vi kan sagtens tilrette eller evt. fjerne det igen, men jeg syntes gerne folk må oprette sig som bruger for at få adgang til hele menuen
Hvad er jeres holdning til login, nu har vi prøvet det i et par uger?
OG er der en af jer 50/60 nyoprettede brugere som vil fortælle hvordan i ser det ... og om det evt. vil gøre at du/i vil skrive indlæg nu selv ?? - det her kunne jo så været dit første indlæg ... kom frisk