Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 00:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

har læst på det i har skrevet her til aften og Migatronic som henrik linker til virker tiltalende og folk virker godt tilfreds med den.
min gamle svejser er os fra Migatronic og den har virket fint, har bare forventninger om at vil til at svejse noget mere og har et gamle biler som venter på at komme igennem værkstedet. .

grunden til jeg vælger at købe nyt er at jeg ikke har viden om hvad jeg skal se efter på et brugt svejseværk og så er jeg selvstændig hvor jeg kan tage det igennem.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Se på trådfremføringen. Kvaliteten sladrer tit der.

Se på stelklemmen og pistolen. SER det billigt ud, så ER det billigt, aka legetøj og ikke værktøj.

Er der ordentlige hjul under den. Hvis nej, så er det legetøj, osv.

Industrimaskinerne er let genkendelige, særligt hvis de står ved siden af hinanden.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Fluen skrev:
har læst på det i har skrevet her til aften og Migatronic som henrik linker til virker tiltalende og folk virker godt tilfreds med den.
min gamle svejser er os fra Migatronic og den har virket fint, har bare forventninger om at vil til at svejse noget mere og har et gamle biler som venter på at komme igennem værkstedet. .

grunden til jeg vælger at købe nyt er at jeg ikke har viden om hvad jeg skal se efter på et brugt svejseværk og så er jeg selvstændig hvor jeg kan tage det igennem.

Hvad er problemet med dit nuværende Migatronic?
Spørgsmålet er om det ikke bedre kunne svare sig at sende det til service?

Ny liner, måske nyt greb/hoved, "fransk vask og strygning"...
Jeg fik det gjort med et lille 2-faset 120A værk jeg havde en gang (havde ikke 3 faser i mit gamle hus) - kostede mig... hmm... husker det ikke præcist, men under 1000 kr. i hvert fald, og jeg fik et dejligt velfungerende værk tilbage.

Den der med at at et 180A værk gør at man svejser på de 3 øverste styrker fatter jeg ikke lige.
Jeg har et ældre (tror det er 20 år efterhånden) 180A Migatronic... det er rigtigt at jeg ALDRIG bruger indstilling 1, sjældent 2'eren, og så er det ellers 3 og 4 alt efter om det er karosseri eller noget lidt større, med en sjælden afstikker til trin 5-6 stykker til de noget større ting. Tror jeg har været på 8 stykker en gang hvor jeg virkeligt skulle brænde noget tykvægget grej sammen... men det er jo ikke typisk det man gør det mest i til biler...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem

det som jeg har nu fejle ikke noget ud over at det er gammelt og syntes jeg fortjener at bruge lidt penge på mig selv / min intarasse for biler . har længe gerne vil købe et nyt / noget bedre ind det jeg har.

det jeg har nu er et min far købte for over 10år siden og far købte det brugt.

Titel:
Mester Medlem

Fluen skrev:
det som jeg har nu fejle ikke noget ud over at det er gammelt og syntes jeg fortjener at bruge lidt penge på mig selv / min intarasse for biler . har længe gerne vil købe et nyt / noget bedre ind det jeg har.

det jeg har nu er et min far købte for over 10år siden og far købte det brugt.

... men vær lige opmærksom på at med svejseværker er det LANGT fra sådan at nyt er bedre... bevares, hvis det er noget skrammel der er købt i sin tid, så er et nyt lækkert værk selvfølgeligt bedre... men alderen i sig selv siger INTET.

Jeg er helt med på hele den der "shop-dig-glad"-ting - jeg er også i kontakt med min indre kvinde på det punkt... men så brug pengene på renovering + nogle andre ting.

Men måske du skulle starte med at fortælle lidt om det værk du har... for det kan som sagt sagtens være lige så godt eller bedre end hvad du kan få for 5000-7000 kr. i dag.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem

det jeg har nu er en Migatronic rally 166

Titel:
Mester Medlem

Ah - ja, det er et 1-faset til 10A kan jeg se (alm. stikprop)... ikke lige just det mest kraftfulde i verden...

Hvis du har rimeligt behov, så kan jeg godt se ideen i at "opgradere".

Jeg ville dog stadig prøve at kigge efter et ældre brugt, og så kalkulere med at sende det til service uanset hvad. Det kan lande dig en god deal hvis du er lidt om dig.
Migatronic'erne går dog brugt for rimelige penge stadigvæk fordi folk kender mærket... det er lidt mere med hvis man kan finde én eller anden der ikke aner at han står med "guld" i et lidt mere ukendt prof-mærke.
En af mine kammerater skaffede sig på den måde i tidernes morgen et helt suverænt ESAB for 1000 kr. Kæmpe klods med trafo adskildt fra styring/trådsystemet - svejsede som en DRØM...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Wildert skrev:
En af mine kammerater skaffede sig på den måde i tidernes morgen et helt suverænt ESAB for 1000 kr. Kæmpe klods med trafo adskildt fra styring/trådsystemet - svejsede som en DRØM...

Lyder som en gammel LDA 150 eller lignende? Har selv part i sådan en vist nærmest 40 år gammel fætter. Den er nærmest uopslidelig, sikkert fordi den er fra før "hvor billigt kan vi lave det" alderen. Hvilket i følge svejser-kloge vist også er grunden til at den svejser så godt som sådan en gør, når den ellers er tip top i orden. De første 20 år boede "min" på et pladeværksted og den er i dag stadigt i brug næsten dagligt og man kan godt få stumper til dem.

Man kan stadigt få dem smidt i nakken: www.altimaskiner.dk/ads/brugt-esab-lda- ... zg4NDQ.htm .....130kg! :lol:

Titel:
Mester Medlem

Westmus skrev:
Wildert skrev:

Lyder som en gammel LDA 150 eller lignende? Har selv part i sådan en vist nærmest 40 år gammel fætter. Den er nærmest uopslidelig, sikkert fordi den er fra før "hvor billigt kan vi lave det" alderen. Hvilket i følge svejser-kloge vist også er grunden til at den svejser så godt som sådan en gør, når den ellers er tip top i orden. De første 20 år boede "min" på et pladeværksted og den er i dag stadigt i brug næsten dagligt og man kan godt få stumper til dem.

Man kan stadigt få dem smidt i nakken: www.altimaskiner.dk/ads/brugt-esab-lda- ... zg4NDQ.htm .....130kg! :lol:

Den ligner meget godt ud fra billedet - men det er mange år siden at jeg har set den, da vi sådan set ikke lige ses mere (ingen drama - men der er bare nogen ting der nogle gange glider ud).
Det er vel knap 10 år siden jeg har set ham sidst - og det var en gammel bandit allerede den gang.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem

har 5 gamle biler og et par stykker af dem skal restureres inden for nogle år og det er med til at sige jeg skal have noget bedre at svejse med.
er meget til at holde mig til Migatronic men vil da prøve at se o jeg kan finde noget brugt når i anbefaler det.

det som i snakker om i de sidste indlæg ESAB LDA 150 er det noget som i selv kunne finde på at købe i forhold til et Migatronic

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time