Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 jan 2012, 10:55 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 aug 2008, 07:50
Indlæg: 36
Jeg har lidt problemer med min th400 gearkasse. (aut. 3 gear) Når motoren rammer ca 4500 omdr. er det ligesom modstanden stiger i gearkassen. Modstanden bliver så stor den ikke kan kører gearet ud. Det er ellers lige der omkring 4500 omdr. effekten stiger for alvor. Den er bygget på en turbomotor der ellers skulle kunne tage ca 7500 omdr. Det har ingen betydning om gearkassen er klod eller varm!!
Nogen der er specialister på det område?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2012, 11:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 apr 2011, 16:25
Indlæg: 111
Geografisk sted: KBH
Jeg tænker når du skriver modstand om du så bare mener den ikke trækker videre med den kraft den har gjort før .... så kunne det jo bare være slidte koblingsplader.

Men prøv evt. at skriv et indlæg om det inde på www.smallblock.dk
Der burde du kunne få en del respons om emnet men det vil nok være en god ide at skrive om det er i alle 3 gear eller om det kun er i et enkelt.

_________________
YOU LIFT YOU LOSE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2012, 12:26 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 aug 2008, 07:50
Indlæg: 36
Okay prøver smallblock! Det er værst i tredje gear, det vil sige det er nemmest at mærke det der, fordi de andre gear er lidt korte. Det er jo en automat gearkasse, så det er nok et andet sted man skal finde svaret.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2012, 13:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
er der transbrake på gearkassen?
MVH søren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2012, 13:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Kan ikke lige se hvad der inde i en aut gearkasse skulle kunne bremse en motor fra at tage flere omdrejninger, det lyder da næsten mere som at fejlen ligger i selve motoren som af en eller anden grund taber pusten over 4500 omdr.

Hvis noget inde i gearkassen forsøgte at bremse motoren ville det vist næsten øjeblikkeligt resultere i røgsignaler fra gearkassen og en gearkasse der ret hurtigt helt nægtede at flytte bilen i et eller flere gear. Defekter i aut. gearkasser/converter plejer vist normalt at opleves ved at motoren begynder at tage unødigt med omdrejning, som at bilen mere eller mindre "fedter i koblingen" i et eller flere gear.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2012, 14:29 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 aug 2008, 07:50
Indlæg: 36
Ja der er transbrake på den! Motoren fejler ikke noget, har også en manuel gearkasse og der virker det perfekt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2012, 14:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
transbrake....gearkassen er måske... i både frem og bak på samme tid. hvordan er olietemperatur når det sker? det er måske blot et justeringspørgsmål.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2012, 14:56 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 aug 2008, 07:50
Indlæg: 36
Ja den er både i frem og bak på en gang. Den gør det uanset om olien er kold eller varm. Også selvom man ikke har brugt transbrake i længere tid. Ved du hvordan det kan justeres?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2012, 15:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
370z skrev:
Ja den er både i frem og bak på en gang.

Fy da, hvis bilen har kørt sådan betyder det jo at enten nogle koblingsplader eller et bremsebånd der ellers helt skulle låse alligevel har gledet. Er ikke sikker på jeg ikke ville give gearkassen et kontrol eftersyn og evt fange en begyndende defekt inden noget går rigtigt i stykker. Hvis du har kørt ret meget rundt sådan er der sikkert dele indvendigt der synligt har været helt unormalt varme.
Det er ikke nogen direkte videnskab at adskille og samle sådan en US-aut.gearkasse. Det er faktisk overraskende simpelt. Har selv gjort det et par gange og de har bagefter i hvert fald ikke virket ringere end før jeg skildte dem ad. :) Alm "sliddele" koster heller ikke noget særligt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2012, 17:08 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 aug 2008, 07:50
Indlæg: 36
Det er når man bruger transbrake kontakten den låser første og bakgear samme tid! Den virker som den skal op til de omdr. så ved faktisk ikke lige hvad det skyldes! Denne gearkasse er bygget om, den er garanteret til at kunne holde til ca 1500hk så delene er ikke helt som alm. Det var også mere hvis der nu lige var en ekspert på området.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team