Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: 0mega 2,3 D
ville bare høre om man,, kan tage omega 2,3D krumtap, plejlstænger, stempler..

og så tage en 1,9s blok og hone den op til stemplerne.. eller skal det være 2,4...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

risse laver 2,3l krumtappen om til en 2,7l benzin for 400 euro

Att: Stefan.

Hvor yder en 2,7 liters, sådan nogenlunde standard. Jeg tænker både på hypper og monment??

Mvh. JH.

Att: Stefan

Risse "glemmer" lige at skrive at man skal købe speciel lavet plejlstænger og stempler ved dem for at det kan lade sig gøre.

Att: JH
Det er en moment motor der helst ikke skal over 6000 omdr. Den Mantzel lavede ydede 170-180hk
Jeg skrev en gang til Risse om emnet. Svaret var at det var ikke en motor til mange hk og omdr., men mere en sejtrækker til den som ville have et godt moment uden mange omdr.

Att: Steffen
Nej men kan desværre bare ikke lige stoppe det over i. Det ville du også forstå hvis du så en diesel skilt ad. Stempler og plejlstænger er enorme i forhold til (=meget tunge)

Hilsen Henrik S.

@Steffen

Yep jeg har set de plejlstænger Henrik snakker om...det ligner noget til en lastvogn!
Mvh. Flemming

det er bare fordi det er nemmere at støve de 2,3 Diesel op end 2,4 benz..

og JEG vil have en 2,4 efter jeg så/ hørte Henrik´s nede på flyve pladsen:-O.. intet mindre... ellers ville jeg gerne have en 3,0 24v omega ned i.. men jeg gider ikke skære det halve i stykker for at få plads til den..

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Hvis du vil have kubik billigt uden at flytte torpedo væggen så vælg en v6. Opels motorrum er brede nok til feks en buick/chevrolet eller ford v6 + selvfølgelig opels egne alu v6. Det giver samtidig mulighed for at finde en gearkasse der kan holde. 2.3d diesel blokken kan iøvrigt bygges om til benzin jeg har prøvet at bolte en 2.2 top på en. Den højere blok giver mulighed for lange plejestænger og slaglænge over 10 cm. Grunden til ingen gider at gøre det er at man får for lidt hk i forhold til prisen/problemerne med at gøre det. Diesel tappen er også tung og har brede lejesøler der nedsætter omdrejningsvilligheden + kun 4 balancevægte = viberationer

tja en v6 af opel er da osse ok.. men det er jo ikke en rikke 6.. den har sin shame over sådan en lang en.... kan ikke bare rykke den lidt frem...og forlænge kardang´en lidt... og lave lidt i fronten..

ps får de et flip i synshalden hvis man bygger den om...

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Motoren skal flyttes så meget tilbage at gearkassen kun kan fjernes sammen med motoren ellers skal køleren sidde i bagagerummet. Det største problem er ødelagte køreegenskaber. Med en alu v6 bliver de næsten bedre da vægten kommer bag forbroen. Synsmanden bliver ikke glad for 50 kg mere på snuden og borttagning af vangen til køleren. En c20let vil give de bedste køreegenskaber og 220+ hk. Hvis du skal have mange hk i en opel skal du have en t5 gearkasse med adapter.

Hej Jens på hvilken bil sidder der sådan en t5 gearkasse
MVH. Heino

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time