Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 dec 2002, 21:40 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 20
Hej. Er der nogen forskel på en Volvo 240 B230A knast og så den fra B21 motoren?
mvh Morten


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2003, 20:10 
B230A anvender en A knast.
B21A anvender også en A knast.
Ingen af de øvrige B21 motorer anvender A knasten.
Se evt. http://volvo240.feecasoft.dk/main.asp?f=85
for detaljer om Volvo's knastaksler.

mvh
FK


Top
  
 
Indlæg: 14 apr 2003, 21:16 
Grav dig igennem "Turbobricks" hjemmeside og læs "camshaft" sektionen.

Du søger lidt mere riv i din motor, right?
Det fremgår ikke hvad du vil, men Hknasten fra en 242Gt(140hk,std trim) er en udmærket knast.

Henrik
240Turbo


Top
  
 
Indlæg: 16 apr 2003, 19:24 
Hejsa.
Det var faktisk fordi jeg lige havde købt mig en org. VX knast og den havde siddet i en B21A motor.
Jeg har haft den monteret, men ventilspillerummet blev ændret så meget at den kørte ad hækkenfeldt til.
Jeg har hørt Volvo i Holstebro hvad det skulle koste at stille ventilerne + skiverne og tændingen nu de var i gang og det blev knap en tusse.
Jeg laver normalt alt selv, men jeg har bare ikke specialværktøjet til det her.
Morten
Volvo for life


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team