Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 08:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Jeg måtte af med 5000kr inc. moms for stempler inc. ringe, nye lejepanner, nye foringer og et komplet pakningssæt, desuden satte han stemplerne på plejlstængerne kogte dem og alt muligt.

Jeg fik ham også til at plane og porte toppen nu den var pillet af, han sleb også mine ventiler sat knasten i med de rigtige brikker osv.... (Det kostede os lidt, kan ikke lige huske hvor meget jeg skulle gi' for det.......)

Det blir sku da en voldsom motor, du får bikset sammen der!!!!
Sidder den i en 406'er??
Hvilken gearkasse bruger du??

Mvh
Lars

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Nyt Medlem

Jeg har skaffet alle delene til en komplet motor, med 306 GTi stumper og en ny 406 blok (kun kørt 4000km). Så det bliver en næsten ny motor der kommer i, og så har jeg den gamle motor til at sætte i, hvis det skulle komme på tale. Alt sammen skal stoppes ned i min 406. Jeg kører på standard 406 gearkassen, og håber den er god nok til de ekstra kræfter, men der skal nok gøres noget ved den hvis der yderligere kommer kompressor på. Den er ikke monteret endnu, men jeg skal til en cylinderservice og have samlet motoren om en lille måneds tid - jeg glæder mig som et lille barn til Jul.

5000kr er da ikke så galt. Var det så efter specifikationer? For det kunne godt have interesse for mig. Jeg drømmer lidt om at montere kompressor på min nye motor sidst på året. Jeg bruger Opel GSI 2,0 stempler i den modificerede motor, men måske var det værd at bruge nogle Mahle stempler istedet (?)

Jeg satser på at komme lidt over 200hk på motoren. Med kompressor skulle 300hk være inden for rækkevidde, men det projekt venter jeg med til jeg har gjort mine erfaringer med den nye motor.

Kender det godt, det med at glæde sig som et lille barn :-D

Jeg afleverede mine stempler hos Cylinderservice, og et par dage efter havde jeg de nye.....
Han snakkede om at hvis bare tænding og benzin blanding var 100% i orden, så kan standard stemplerne godt holde til 2-300HK, så hvis det bliver lavet ordenligt burde det ikke være nødvendigt med andre stempler :-O

Mvh
Lars

Nyt Medlem

OK.

Til den tid hvor en komressor bliver relevant for mig, har du jo nok også fået gjort dig nogle flere erfaringer. Så jeg håber du kan øse ud af erfaringer når vi kommer så langt. Der er dog noget mere plads i 406'eren end i 306, så monteringen burde nok være lidt nemmere. Det ser ud som om du har måttet have en stor tænkehat på, for at få plads til kompressoren i din 306.

Hvor i landet kommer du ellers fra?

Jeg er fra København, men jeg skal til Jylland om knap en måned, for det er i Randers jeg får samlet min motor. Så slæber jeg motoren tilbage til Sjælland og får den sat i, for så at køre tilbage til Jylland til RH og for at få den chippet. Et par gode køreture.

M.v.h.
Daniel

JA, men forhåbenligt kun gode erfaringer :-D
Og du har helt ret i at der skulle tænkes/tegnes/afprøves igen og igen før vi til sidst fik plads til den.
Jeg måtte desværre også pille magnet-ventilen af for at få plads til kompressoren :-/
Så jeg arbejder også på at finde en anden løsning, så jeg kan koble den fra, når bilen er kold, når det er glat osv...

Vil du kører bilen derover uden en chip der er lavet til motoren, eller bliver den kørt derover på lad eller hvordan??
Jeg mener da også at der er nogle her på sjælland der er gode til at chippe, så slipper du da for en tur.

Mvh
Lars

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time