Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 17:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 dec 2011, 21:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ordentligt!

hvem kender til sådan et setup, helst nogenlunde fornuftigt lavet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2011, 23:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Det lyder som noget Lars PH har lidt styr på :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2011, 05:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
min ven peter o varmede hele huset op med spildolie, altså ind til han blev frelst for et par år siden. han ved det meste der er værd at vide om emnet...
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel: .
Indlæg: 16 dec 2011, 05:59 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
jeg har en hjemme svejst tønde ovn hvor der er et stykke bremse rør sat ned i toppen og så har jeg bare en tynde ståene på en hylde 1 meter over hvor røret er monteret så en hane og en brænd ventil på det virker fint men der fyre jeg jo først op med brænde og så tænder jeg bare for olien


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2011, 07:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
dem som jeg kender har kørt med kroll og grenn burner og alle den søskende modeller og tempratec. den sidst nævnte ville jeg ikke tage da den stadig tryk forstøver olien. Min erfaring at vis olie bare er ren køre din alle sammen uden problemer. Jeg har så monteret et 8 mm rør op af lågen til fyret for både at varme luft og olien op inden det køre til fyret. det har så nedsat mit strøm forbrug og vis du vil brænde frityre olie er det også en fordel for at undgå at dysen lukker til da det kolde luft kan få olie til at størkne og det kan give stop og når fyret så har stået 5 min kan du starte det igen men en møj træls fejl at finde. Men ren olie er et must vis du vil køre uden stop. Jeg har også haft bøvl med noget olie fra nyere biler det har så været fra vw biler det brænder simpelt hen af h til.
Jeg er så ved at lave en centifuge så jeg på en nem måde kan rense olien
http://www.youtube.com/watch?v=TZbrUi0YxwY
vis du også vil lave sådan en har jeg en alu "aksel" på 210 mm i diameter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2011, 18:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Er Kroll brænderen ikke med "lokal" tank med varmelegeme og det hele indbygget?

Tænkte om der var dual brændere derude...feks en brænder med et tradiotionelt dieselbrænder hovede med trykforstøvning, og en spildoliebrænder ved sideaf i samme hovede.

Duer trykforstøvning ikke med spildolien?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2011, 21:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Lokal tanken har alle olie brænder der injekter forstøver det vil sige hoved parten den næste fidus med olie tanken er at man kan koge vand væk. Du saktens kunne bruge et normalt olie fyr med forvarmer i dysespidsen og noget andet extra varme sf olie. Det kræver bare dit olie er lige så rent som fyrings oli der kunne man jo varme olien for inden det skal igennem pumpen for. At gøre det tynder


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2011, 22:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Min fætters opsætnng er standard oliebrænder med krol dyse, og så trykluft.
De pumper olie igennem oliefilter ind i lille 2L beholder med varmelegme på..

Det virker ganske fint...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2011, 10:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 05 mar 2009, 08:34
Indlæg: 53
Har lavet et fyr af ejektortypen (som Kroll) til brug for brugt friture olie, som renses ved at pumpe olien gemmer et stort oliefilter til en lastbil. Dyse og holder købt ved vvs-eksperten, resten er stumper fra hylden, ventilator (brænderluft + luftcirkulation omkring kedel), tændingsmoduler..etc. samt hjemme svejset kedel. Det er lavet til at køre på værkstedets kompressor forsyning for at spare den ekstra luftpumpe...
Kører rigtigt fint og ikke mindst gratis, Grillbarer og lignende vil hellere end gerne af med brænstoffet.

Til dem med moral issues, jeg arbejder til dagligt med røggasrensning fra motorer og lignende og har da ikke kunne modstå fristelsen for at lave lidt gasanalyse.
Konklusionen er at hvis tingene er rene og funktionalitet og indkøring er iorden, så er forbrændingen fuldt ud på højde med et hvilket som helst oliefyr (inkl. blåflamme!) så længe vi snakker vegetabilske olier.

_________________
- www.rasoengineering.dk -


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2011, 14:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
hva dyse størelse køre du med jeg køre med 11 men har nogle gange problemer med at min dyse lukker til når jeg køre frityre olie så kan jeg lade den stå 10 min og den starter fint op igen har enda få fået et rør til luften som er svejst fast på lugen for at varme luften yderlige op men har stadig problemer med at den lukker køre med 0,2 bar hva køre du med


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team