Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 dec 2011, 12:59 
Offline

Tilmeldt: 14 dec 2004, 06:54
Indlæg: 9
er ved at makke i sådan en motor hvor jeg på cylinderne laver

cylinder 1 - 30 bar

cylinder 2 - 23,5 bar

cylinder 3 - 22,5 bar

cylinder 4 - 30 bar

men er det godt nok på sadan en motor motorkoden er DW10ATED4

det skal siges motoren har stået stille i en 3-4 år uden for inden den er blevet pillet ud af bilen. inden den er blevet pillet ud af bilen er den blevet startet kort op 2 x 2 min max og der startede den fint. men da jeg lige skulle skifte gløderør på den inden jeg smækker den i bilen, tænkte jeg at vi kunne da lige lave en kompressionstest og der kom jeg til resultatet, jeg har ikke startet motoren op da den står på bordet hvor jeg har monteret den op med gearkasse og diverse, så hvis det var helt ud i skoven ville jeg ikke lige smide motoren i.

ud fra hvad jeg kan se på autodata skal kompressionen ligge på 25-30 bar så det er jo ikke langt fra hvis det handler korision på ventilsæderne der skal slides væk

hvad siger panelet :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2011, 16:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Måske en lækagemåling kunne bringe dig tættere på svaret :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2011, 16:58 
Offline

Tilmeldt: 14 dec 2004, 06:54
Indlæg: 9
ja har dog prøvet at lave en lekage med stemplet i top og trykluft i cylinderen og der suser cylinder 3 lidt i indsugningsmanifolden men det gør cylinder 1 også og susen er cirka lige meget.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2011, 22:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Forstår jeg det rigtigt? Har du har taget din komp. test på kold motor?

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2011, 22:15 
Offline

Tilmeldt: 14 dec 2004, 06:54
Indlæg: 9
martin306xsi skrev:
Forstår jeg det rigtigt? Har du har taget din komp. test på kold motor?


yes der står på et bord hvor jeg har skruget sat strøm til starteren for at kompressions teste


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2011, 22:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Så ville jeg mene at det eneste du kan bruge din komp. test til er at praj om der er noget helt galt. Det er der ikke, så smid den i og tag en ny test med varm motor. Så ser sikkert også helt anderledes ud.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team